• kille23

Ensamhet

Är en kille född 1991 som fyller år imorron  22 April och har inga vänner förutom arbetskamrater, någon på jobbet kanske säger grattis till mig men de är isåfall för att ja sakt att ja fyller år de datumet, Är han på jobbet som man vet vem han är och snackar med på jobbet men ingen som man skulle vilja ha att göra med utanför, har alltid varit så i skolan med, har inte haft en vän sen lågstadiet, så alltid i 20 år typ suttit ensam på mitt rum och umgåtts med mig själv, haft ett förhållande och träffat någon tjej genom men de på grund av webben, fast där svarar max 2 av 10 personer och dom som svarar slutar oftast snabbt eller ber en att sluta skriva för man undra varför man inte fick något svar.

Jag är en snäll kille som tydligen är för snäll, för alla tjejer tycker ju om han med tatueringar och massa annan smörja som tjejer har för sig att dom söker han som är så perfekt och dom som inte är såna jävla idioter är lika idioter dom med för dom sitter där och tycker synd om sig själva eller något annat.

Sen så när någon får reda på om man inte har vänner eller dricker alkohol ja då glöms man bort för då är man så tråkig, men för fan, man kanske inte vill bli en jävla alkoholist men för de behöver man inte dissa någon för man kan vara vänner ändå.

tack för mig/ hej

• Svar på tråden Ensamhet
  • Carroos

Hej kille23!

Jag tror du bor på fel ställe och träffat fel tjejer. Alla tjejer gillar inte dom där tuffa killarna med tatueringar, det finns väldigt många tjejer som faller för "mjuka" killar.

Och ibland kan det vara så att man bor på fel ställe och därför inte hittar likasinnade vänner. Så kan ofta jag känna. Många av mina vänner bor långt bort tyvärr och jag har väldigt få häromkring jag bor. Så sök dig vidare, ut i Sverige/världen och leta vänner. Det finns vänner och partners för alla! Ingen ska behöva vara ensam <3

• Scoops
    Carroos skrev 2014-04-21 23:23:44 följande:
    Hej kille23!
    Jag tror du bor på fel ställe och träffat fel tjejer. Alla tjejer gillar inte dom där tuffa killarna med tatueringar, det finns väldigt många tjejer som faller för "mjuka" killar.
    Och ibland kan det vara så att man bor på fel ställe och därför inte hittar likasinnade vänner. Så kan ofta jag känna. Många av mina vänner bor långt bort tyvärr och jag har väldigt få häromkring jag bor. Så sök dig vidare, ut i Sverige/världen och leta vänner. Det finns vänner och partners för alla! Ingen ska behöva vara ensam <3
    Håller med Carroos. Försök utveckla dina mötesplatser lite mer kanske? Så att du får träffa nytt folk som precis som du njuter av det lugna livet :) Det finns en massa spännande saker som man kan göra om helgerna som inte innebär alkohol, fokusera på dem istället. Typ arkadspel/biljard om det finns i din stad? Bio, teater? 
  • Jag kom inte på något bättre

Jag vet hur det känns. Tro mig!

Har inga direkta idéer på hur du kan förbättra situationen, då hade jag gjort detsamma för mig själv! Men du är iallafall inte ensam om att känna såhär.

~Alicia, Min Eviga Sol I Mörkret~
  • Kapten Trovärdig

Jag hade det lika dant fram tills jag blev 23. Träffade min första tjej då (nu fru) genom nätet. Har dock fortfarande inga vänner.. Men jag dricker inte iheller alkohol och då är det tydligen svårt att få vänner.

• läppar
    Kapten Trovärdig skrev 2014-04-21 23:42:16 följande:
    Jag hade det lika dant fram tills jag blev 23. Träffade min första tjej då (nu fru) genom nätet. Har dock fortfarande inga vänner.. Men jag dricker inte iheller alkohol och då är det tydligen svårt att få vänner.
    Sant. Alkoholen förenar där i rusdimman....åh vad jag vill ha relationer
    som bygger på att man blir berusade tillsammans.

Säkert 90% som dricker, så man är ju i skaplig minoritet.
    (man får väl gå med i iogt-nto eller nå´t..:)

• Jessicca

Tror de missuppfattas där med tatueringar. Tror mer att tatueringar visar självsäkerhet och självkänsla och de kanske därför många tjejer drar sig till de.. .

• läppar
    Jessicca skrev 2014-04-22 10:41:38 följande:
    Tror de missuppfattas där med tatueringar. Tror mer att tatueringar visar självsäkerhet och självkänsla och de kanske därför många tjejer drar sig till de.. .
    Kan ju även vara så att gaddningarna döljer bristen på självsäkerhet..
    Klart det - ser lockande ut - och att unga tjejer då dras till sådana personer,
    är ju föga förvånande.

Så till TS:
    Tiden är din vän !  {#emotions_dlg.flower}

(det kommer en tid i livet - en låång sådan - då yta värderas lägre o lägre)

(kanske även att samhället kan förändras, men unga kommer troligen alltid
    more or less - att lockas av förförisk yta)

• Jessicca
    läppar skrev 2014-04-22 11:26:51 följande:
    Kan ju även vara så att gaddningarna döljer bristen på självsäkerhet..
    Klart det - ser lockande ut - och att unga tjejer då dras till sådana personer,
    är ju föga förvånande.

Så till TS:
    Tiden är din vän !  {#emotions_dlg.flower}

(det kommer en tid i livet - en låång sådan - då yta värderas lägre o lägre)

(kanske även att samhället kan förändras, men unga kommer troligen alltid
    more or less - att lockas av förförisk yta)

Absolut kan de va så men de visar ändå utåt en annan bild.
  • läppar
    Jessicca skrev 2014-04-22 11:31:35 följande:
    Absolut kan de va så men de visar ändå utåt en annan bild.
    Helt klart Glad

• SnurriggirrunS

Jag tycker du Ts säger emot dig själv lite grann :)

Du säger att du inte har några vänner och att du sitter ensam på ditt rum....
    Men alla tjejer gillar killar med tatueringar ;) Hur vet du det? Har du frågat varenda tjej i stan?

Om du bara sitter hemma, så blir det ensamt. Börja med någon aktivitet, gå ut och ha roligt, för hemma kommer ingen och knackar på din dörr om de inte vet att du finns :)
    Ta för dig av livet, lev och var glad då kommer du att träffa folk.

För övrigt kan man gå ut och ha kul utan att dricka, även på krogen..de serverar både vatten och läsk där :)

• Lenalena01

Grattis på födelsedagen :) Det finns många som känner som du i perioder. Har du funderat på att anmäla dig till någon kurs? Skulle du kunna börja aktivera dig i något fritidsintresse? Om du tänker efter finns det något som du är nyfiken på och skulle kunna intressera dig för. Dels för att det är kul men även som möjlighet att utöka ditt sociala nätverk. Tycker bara det låter positivt med någon som inte dricker, har för mig att jag läste någonstans att trenden går mot att allt fler unga blir nykterister, så du är i gott sällskap. Det gäller bara för dig att hitta dom likasinnade.

Svar på tråden Ensamhet