• crazyshit

Bra klubbar/pubbar och fina ställen i Stockholm?

Jag och en kompis drar till Stockholm för att se staden och även testa på nattlivet. 
    Vi ska ut två kvällar och en av kvällarna skulle vi väldigt gärna vilja sitta på något nice ställe och ta ett glas vin och kanske grilla något, gärna vid vattnet. Vet ni några bra stränder/klippor eller liknande? 
    Gärna så man kan ta sig dit med buss/tunnelbana. Eller en kort sträcka med taxi. 

Undrar även om ni vet några bra klubbar/pubbar? Är inte intresserad av stureplan/östermalms ställena. 
    Uteserveringar är trevligt.. Gärna kring vasastan/st. eriksplan, men inget måste. 

Tack för hjälpen! :)

• Svar på tråden Bra klubbar/pubbar och fina ställen i Stockholm?
  • Grappa

Ni kan ta t-banan från st eriksplan till fridhemsplan, bara en station, eller blå buss 3 el 4 dit.
    Gå sen 5-10 minuter från Fridhemsplan ner till Norr Mälarstrand. Där ligger Mälarpaviljongen med underbar utsikt mot söder, bra mingel också. Eller lite längre bort på Norr mälarstrand ligger orangeriet, samma utsikt, lite snobbigare krog men stor uteservering med vackra människor som gillar att synas. Tror att det kan ligga nån pråm eller så där också med bar på sommaren men osäkert om den öppnat då.

• crazyshit
    Grappa skrev 2014-04-23 17:06:56 följande:
    Ni kan ta t-banan från st eriksplan till fridhemsplan, bara en station, eller blå buss 3 el 4 dit.
    Gå sen 5-10 minuter från Fridhemsplan ner till Norr Mälarstrand. Där ligger Mälarpaviljongen med underbar utsikt mot söder, bra mingel också. Eller lite längre bort på Norr mälarstrand ligger orangeriet, samma utsikt, lite snobbigare krog men stor uteservering med vackra människor som gillar att synas. Tror att det kan ligga nån pråm eller så där också med bar på sommaren men osäkert om den öppnat då.
    Du verkar ha koll på grejer, lust att agera guide där borta eller? Cool
  • Grappa

Jag ska på partaj själv, annars hade jag kanske hakat på. Skål

• crazyshit
    Grappa skrev 2014-04-23 17:15:30 följande:
    Jag ska på partaj själv, annars hade jag kanske hakat på. Skål
    Det var ju otur, hojta om du ändrar dig {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Grappa
    crazyshit skrev 2014-04-23 17:19:44 följande:
    Det var ju otur, hojta om du ändrar dig {#emotions_dlg.djavulsk}
    I will!

Tänker ni grilla så grillar många i vasaparken, just där ni bor. Där finns dock inget vatten men lite gäng som kickar boll och så. Fast 1a maj brukar innerstan vara ganska tom faktiskt, det är första åka-till-landet-helgen på säsongen.
  • crazyshit
    Grappa skrev 2014-04-23 17:24:59 följande:
    I will!

Tänker ni grilla så grillar många i vasaparken, just där ni bor. Där finns dock inget vatten men lite gäng som kickar boll och så. Fast 1a maj brukar innerstan vara ganska tom faktiskt, det är första åka-till-landet-helgen på säsongen.
    Ja, fast det är vattnet vi vill åt! Typ skärgård, klippor, solnedgång, you name it. haha
  • Grappa
    crazyshit skrev 2014-04-23 17:26:46 följande:
    Ja, fast det är vattnet vi vill åt! Typ skärgård, klippor, solnedgång, you name it. haha
    Ok, inte så långt från Mälarpaviljongen ligger Rålambshovsparken. Där har ni vatten, ni kan grilla, spela boule. Ni kan ju börja där, sen glida vidare till de jag nämnde innan.
    Finns dock inga klippor där, helt platt.

Klippor centralt, hmm. Det får nog bli på södersidan då, mitt emot norr mälarstrand, på Söder Mälarstrand. Skärgårdskänsla får ni inte om ni inte masar er en bit bort. Man kan ju hyra cyklar överallt i stan, cykla ut till Kräftriket, där har ni klippor, sand solnedgång och vatten, vacker utsikt också, men det tar nog 30 min på cykel.
Svar på tråden Bra klubbar/pubbar och fina ställen i Stockholm?