• Anonym (VIll bli faster!)

Brorsans tjej ska göra abort

Hej!

Vet att jag inte har ett dugg med detta att göra- men ändå...

Brorsan berättade att de är gravida, han 31 hon 27, ett par sedan två år. Flyttar ihop i höst.

De hade tid för abort, men blev hmskickade, nån planeringsmiss, igår. Ska få i oktober.

Ny tid på måndag. Hoppas att de hinner ändra sig!

Jag är generellt för abort- men efter ha burit två så skulle jag inte vilja göra det själv längre.

Jag menar, de här två är ju vuxna och stabila och det skulle vara så bra om kusinen blir jämngammal med våra!

De vill ha allt superplanerat och ser denna graviditet mer som att " ok, allt funkar", inte att det är risk om man tar bort en gång, eller att just detta liv bara kan bli en gång,  Jag har försökt säga att allt inte blir som man planerar men att det kan bli bra ändå. Vår urspungsfamilj stöttar dem oavsett beslut- men ser gärna bebbe!

Var går gränsen för näsan i blöt???

• Svar på tråden Brorsans tjej ska göra abort
  • korralin

du har nog redan passerat den gränsen......

• Fiona M

Säger du din åsikt istället för att lyssna och stötta så lägger du näsan i blöt.

• Afla

Om de frågar om råd så kan du ju säga vad du tycker, allt annat är nog att lägga näsan i blöt ja.

De kan ju inte skaffa barn bara för att du vill ha jämngamla kusiner till dina barn :)

• Madmoiselle

Du har, som föregående talare redan sagt, passerat den gränsen. Du har sagt ditt, nu finns det inte mer du kan göra. Det är deras beslut, känner de sig inte redo så är de inte det. De kanske inte vill ha barn alls.

• Litet My

Instämmer med övriga, TS du har inte ett skit med att göra vad de gör eller rätt att döma dem, för att tala klarspråk

• Gathehielm
    Kidnappa svägerskan. Göm henne i källaren i åtta månader. Lev glatt som faster.
    Reasons... we all have them, at times.
  • Dixie

Men detta är ju inget du har att göra med.... låt dem leva sitt liv!

• Fiona M
    Gathehielm skrev 2014-04-30 18:44:30 följande:
    Kidnappa svägerskan. Göm henne i källaren i åtta månader. Lev glatt som faster.
    Reasons... we all have them, at times.

Ok, ok, inser att det är dags att backa...

MEN kollade på graviditetskalender v 13-14, tror hon är där nu- skulle gärna skicka henne bilden! Men det är ju rena ja till livet-propagandan....

Fiona: Har  funderat på det...

Vill gärna bli Doula och tycker att jag kan erbjuda svägerskan det. Sedan kan jag adoptera ungen!
    Synd bara att det inte är så konventionellt...

• sextiotalist
    Anonym (VIll bli faster!) skrev 2014-05-01 09:13:33 följande:
    Fiona: Har  funderat på det...

Vill gärna bli Doula och tycker att jag kan erbjuda svägerskan det. Sedan kan jag adoptera ungen! smile2.gif
    Synd bara att det inte är så konventionellt...

Som alla skriver, då har redan passerat gränsen, att föreslå att vara doula och adoptera barnet. Då kan du nog räkna med att dina relationer med din brors sambo har kallnat för rätt lång tid framöver.

• Anonym (Näsan är dyblöt)

Som andra sagt har du redan passerat gränsen. Jag förstår din inställning, är själv emot abort för egen del och anser att livet startar vid befruktningen (hoppas alla såg vad jag skrev och förstår vad jag menar!) men om andra vill göra abort är det självklart helt upp till dem och inget som jag eller någon annan har med att göra. Vår aborträtt är inget vi ska ta bort (även om jag kan tycka att gränsen skulle kunna sänkas och att det görs för många aborter, men det är en annan diskussion).

Du ska naturligtvis inte visa några bilder på hur fostret ser ut nu eller börja prata om hur utvecklat det är, vad vill du uppnå med det? Ge dem dåligt samvete?

Och givetvis kan inte de skaffa barn bara för att dina barn ska få jämngamla kusiner eller för att du vill bli Doula (j*kla nymodigheter btw), det var bland det dummaste jag hört!

Nej, du måste acceptera att din bror och hans tjej inte vill ha det här barnet, och du ska bara hålla tyst och inte försöka påverka dem alls.

• Anonym (wft)

Anonym (VIll bli faster!) skrev 2014-05-01 09:11:39 följande:
    Ok, ok, inser att det är dags att backa...

MEN kollade på graviditetskalender v 13-14, tror hon är där nu- skulle gärna skicka henne bilden! Men det är ju rena ja till livet-propagandan....
    Jag hoppas VERKLIGEN att du skämtar! Vill du ha en jämnårig lekkamrat till din unge får du väl adoptera en själv.
  • Anonym (wft)

För att förtydliga, inte adoptera din svägerskas unge, utan någon helt annan!

• Fiona M
    Anonym (VIll bli faster!) skrev 2014-05-01 09:13:33 följande:
    Fiona: Har  funderat på det... Vill gärna bli Doula och tycker att jag kan erbjuda svägerskan det. Sedan kan jag adoptera ungen! Synd bara att det inte är så konventionellt...

Du tycker inte själv det låter... konstigt?
Svar på tråden Brorsans tjej ska göra abort