Inlägg från: Anonym (Ididitagain) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ididitagain)

Vågar man hoppas?

Hade bim 20e april. Var på utredning den 25e april. Dom fann inga fysiska förklaringar till varför jag inte kan bli gravid då jsg har regelbunden mens och äl. Så läkarens recept var att kör igång bara.
    Vi har försökt i snart två år.
    Nåja, fick med mig tre ägglossningstest från sjukhuset för att skriva upp. Men det "roliga" är ingen av dom gett utslag på dagarna jag skulle haft ÄL.
    Sexande till det under dom sk ÄL dagarna och efteråt.
    Jag släppte barn tankarna före min senaste mens för vi gav upp hoppet.
    Beräknad mens nu är den 18e maj
    Och sen två veckor tillbaka har jag haft diffusa symptom. Eftersom jag aldrig varit gravid så kan ni hjälpa mig lite? Kan även tillägga att jag blivit opererad två gånger i livm så är superkänslig i just livm.

Symptom;
    trötthet.
    Illamående
    Mjölkaktiga flytningar sen en och en halv vecka sen. Först var det vattniga.
    Känslomässigt konstig, gråtmild
    Molande värk sen efter sk äl (idag gjorde det ont att ställa sig upp från sängen. Högg till i tjejmagen)
    Ont i vänster bröst inuti inte öm runt om utan inuti. Nu börjar det bli på höger.
    Sug efter fet mat och sur mat.
    Yrsel
    Fryser och svettas vart annat.
    Ont i ländrygg och svank
    Äcklig smak i munnen och metall smak.
    Varierar mellan hård/lös i magen
    Orolig sömn och konstiga drömmar
    Kissnödig oftare med flytningarna
    (Kollat uvi men ingen uvi och ingen infektion eller svamp)
    Vanligtvis innan mens så mår jag mens dåligt, långt ifrån det här.
    Jag har googlat (det dummaste man kan göra men) och vet inte riktigt om man vågar hoppas?
    Har ingen feber termometer hemma så kan inte tempa.
    Vad tror ni?

• Svar på tråden Vågar man hoppas?
  • Anonym (Ididitagain)

Gått under övervakning i ett år pga operationerna. Jo min man lämnade och han har bra simmare ????

Vi har tagit så mycket prov. Dom misstänkte struma och PCO men icke det inte. Äl har dom koll på via VUL det senaste och stickorna.

• Anonym (Ididitagain)

Men vad tror du om symptomen. Vågar man hoppas eller

• Anonym (Ididitagain)
    Påven Johanna skrev 2014-05-11 17:33:17 följande:
    Ja, jag tycker att det låter lovande. 

Hur använde du ÄL-stickorna? 

Tog varje dag kl fem på dagen, inget dryck intag 2 timmar före. Första, helt negativ, andra negativ, tredje var helt skum. Kontroll linjen var t o m rosa och "kladdig". Men bara ett streck. Och Max fem SEK i en ren behållare på ett rakt och torrt ställe sen att lägga Stickan på.

Blir fan inte klok på det här. Vet som sagt inte hur det känns att vara gravid.

Haft under hela dagen ont i vänster bröst inuti och molande värk och tjocka milky flytningar som tusan och stick/hugg. Yrsel med. ????
  • Anonym (Ididitagain)

Tack för svar allihopa

• Anonym (Ididitagain)
    Anonym (K2) skrev 2014-05-13 13:44:59 följande:

Tempa är mitt tips också! Jag har så smal hormontopp vid ÄL så jag måste testa med stickor morgon o kväll för att pricka den. Har dessutom ÄL dag 12. Syns hur bra som helst om man tempar.

Vilken temp rekommenderar ni?

Har fortfarande molande värk i tjejmagen och dragningar i ljumskarna och milky flytningar så det står härliga till. Aldrig under mina år har jag haft såhär ????
  • Anonym (Ididitagain)
    Anonym (K2) skrev 2014-05-14 05:16:58 följande:

Om du inte brukar ha sån PMS så verkar det ju lovande smile1.gif

Jag hade en helt vanlig standard digital termometer. Fick ett hack ner på 0,3 grader före ÄL och sen upp 0,8 dygnet efter.
    Gudars ja, detta är nog den värsta PMSen. Otroligt illamående på morgonen varje morgon sen går det över till ett brutalt hunger istället. Så om nu detta är PMS eller vad det är ser vi den 18e. Är brutalt gasig i magen också. Fortfarande molvärk/yrsel och trött så trött.

Hur och när ska man tempa? :)
  • Anonym (Ididitagain)

Tack finisar för svaren ????

• Anonym (Ididitagain)
    Anonym (Ididitagain) skrev 2014-05-14 11:45:19 följande:

Tack finisar för svaren ????

Inte frågetecken utan <3
  • Anonym (Ididitagain)
    Anonym (Bebislängtan....) skrev 2014-05-14 14:51:56 följande:

Dehär med att tempa innan äl undrar ja lite över:) när ska man börja temapark och vilken tid på dygnet är bäst?:)

Morgonen säger de flesta :)
  • Anonym (Ididitagain)

Fortsättning

Symptom i dagsläget

Mannen efter tre dagars borta märkte av blodådrer på brösten nu börjar dom ömma.

Illamående som tusan på morgonen och kvällen!

Molandevärk och magont

Hård i magen, extremt gasig.

Milky flytningar med små korn i.

Sug på det jag mest hatar i hela världen nästan - räfflade smörgåsgurka. Jag hatar ättiksgurka men fick ett extremt sig idag och mannen är helt snurrig. Aldrig under våra år har han fått köpa hem saltgurka eller ketchup men nu ligger ketchup i kylen och har små sug att köpa lingonsylt och doppa med saltgurka.

Extrem trötthet och sover otroligt dåligt igen all the time. Känner mig aldrig utvilad. Tre dagar kvar till BIM.

Envis PMS som dykt upp eller bebis?

Tre dagar till

• Anonym (Ididitagain)
    Anonym (Ididitagain) skrev 2014-05-15 14:48:02 följande:

Fortsättning

Symptom i dagsläget

Mannen efter tre dagars borta märkte av blodådrer på brösten nu börjar dom ömma.

Illamående som tusan på morgonen och kvällen!

Molandevärk och magont

Hård i magen, extremt gasig.

Milky flytningar med små korn i.

Sug på det jag mest hatar i hela världen nästan - räfflade smörgåsgurka. Jag hatar ättiksgurka men fick ett extremt sig idag och mannen är helt snurrig. Aldrig under våra år har han fått köpa hem saltgurka eller ketchup men nu ligger ketchup i kylen och har små sug att köpa lingonsylt och doppa med saltgurka.

Extrem trötthet och sover otroligt dåligt igen all the time. Känner mig aldrig utvilad. Tre dagar kvar till BIM.

Envis PMS som dykt upp eller bebis?

Tre dagar till

Tillägga halsbränna
  • Anonym (Ididitagain)
    Anonym (K2) skrev 2014-05-15 15:09:55 följande:

Tre dagar olidlig väntan smile1.gif hur brukar du vara före BIM?
    Vanligtvis brukar jag bara vara smått irriterad, och illamåendet kommer en-två dagar innan bim och ont i själva hela magen vilket jag inte har haft nu denna gång. Super skumt!
  • Anonym (Ididitagain)
    Påven Johanna skrev 2014-05-15 15:23:18 följande:

Jag hoppas att du är gravid eftersom du vill vara det. Men risken finns att du är skengravid, du verkar pricka väldigt många symptom på graviditet. Det är ovanligt att ha så många symptom så tidigt, och en del av dem är sådana som hos de allra flesta kvinnor kommer senare i en bekräftad graviditet. 

Jag håller i alla fall tummarna och hoppas på ett positivt resultat för er del. smile1.gif

Ja-aa de är lite det jag också är orolig för. Kan skengraviditet ge super synliga ådror på brösten? Eller ja alla symptom överlag? :)
  • Anonym (Ididitagain)
    Anonym (lycka till) skrev 2014-05-15 23:58:13 följande:

Jag fick alla symptom väldigt tidigt inkl. kissa på nätterna... Så visste jag att jag var gravid innan testet varje gång. Det började efter några dagar. Hoppas det blir ett plus!

Första gången idag jag vaknade av aaaaaj jag måste kissa nuuu! 06.37 Och illamående direkt där sen somnade jag om :)
  • Anonym (Ididitagain)
    Anonym (K2) skrev 2014-05-16 05:23:46 följande:

Allt som är skillnad mot hur du brukar vara är ju hoppfullt! När ska du testa?
    Tänkte Testa måndag. Is i magen :D 18e (min födelsedag) är den tänkt att dyka upp så om två dagar. Så nervös :)
  • Anonym (Ididitagain)
    Anonym (Ididitagain) skrev 2014-05-16 10:59:33 följande:
    Tänkte Testa måndag. Is i magen :D 18e (min födelsedag) är den tänkt att dyka upp så om två dagar. Så nervös :)
    Och till min förvåning så har jag fortfarande vita/gråa flytningar som är silkeslena är luktfria. Det brukar jag inte ha innan mens iaf. :)
  • Anonym (Ididitagain)
    pluvdo skrev 2014-05-16 11:07:19 följande:

Liksom Påven Johanna så hoppas även jag, för din/er skull, att du är gravid. Men jag hade liknande symptom under flera månader för ett drygt år sedan och det visade sig vara en follikel, eller vad gynekologen nu sade, som inte släppt som den skulle så den satte igång värsta hormonproduktionen som gjorde att kroppen betedde sig konstigt.

Sedan kan hjärnan lura kroppen också. Eller kroppen lura hjärnan.

Men jag hoppas att du är gravid.

Oj! Hur upptäckte gyn det?
  • Anonym (Ididitagain)

Kom Ljus Ljus rosa blödning imorse inget mer. Inte ens mensvärk!

• Anonym (Ididitagain)
    ZombieInc skrev 2014-05-18 12:06:39 följande:

Ta ett test :)

Mensen kom :/
Svar på tråden Vågar man hoppas?