• Anonym (Nervös)

Fertilitetsutredning - Norrbotten

Jag och sambon har försökt fått barn ett bra tag utan resultat. För någon dag sedan hade vi ett långt samtal om att det inte fungerar och att det nog är dags för oss att söka hjälp. Under diskussionen var det både tårar, lycka, hopp, ångest, panik.. Ja, alla känslor kom verkligen på samma gång och det var svårt att veta hur allt kommer att arta sig.

Men hursomhelst så ringde jag idag. Jag tog första kontakten. Känner mig både vemodig men samtidigt lättad på något sätt. Vi är inne i gemet och bollen är i rullning. Tänkte höra om det finns fler par som just påbörjat en start på sin utredning? Kanske här i Norrbotten t.o.m.?

Vad har ni för tankar/känslor? Vad har ni fått för information?
    Svarar här så kan vi föra diskussionen på annat håll om ni föredrar det.

Hoppas någon svarar!

/E

• Svar på tråden Fertilitetsutredning - Norrbotten
  • Anonym (Länge)

Det var länge sen vi gjorde vår utredning,men känslorna inför den kommer jag väl ihåg. Skräck inför att få veta om nåt är fel och i så fall vad blandat med tillförsikt inför att få veta ett eventuellt fel- vet man kan man ju gå vidare på ett helt annat sätt. Det finns massor med hjälp att få så försök känna förtröstan ändå trots att det säkert känns vemodigt att ens behöva söka hjälp. Lycka till!  {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Kanske)

Hur gick det för er? Ringde gyn på sunderbyn igår för utredning men BM var på semester. Ska ringa upp mig på onsdag. Känns nervigt, är rädd för långa kötider. Fick höra förra året att jag eventuellt har endometrios så det blir väl titthål för mig snart :/

Svar på tråden Fertilitetsutredning - Norrbotten