• marie caroline

Bästa solkrämen barn

Hej,
    Hoppas att det finns någon därute som kan hjälpa mig. Ska köpa solkräm att använda till dottern som är fyra år, men jag blir så förvirrad. Hittar inget test på nätet utfört i år, och vågar inte riktigt lite på äldre tester då formulan kan ha ändrats. Vad har ni för erfarenheter, vilket märke föredrar ni? Finns det något märke som är effektivt och samtidigt snällt mot huden (inte innehåller farliga/tveksamma ämnen)? Jag funderar själv på Vichy eller Eucerin.
    Tack för hjälpen!

• Svar på tråden Bästa solkrämen barn
  • Flickan och kråkan

La Roche posay anthelios (barn 50+) använder vi sedan 2-3 år. Det allra bästa vore ju en solkeäm med enbart partikelfilter men det finns idag inget i Sverige godkänt partikelfilter som ger tillräckligt uva-skydd (enl. rekommendationer) så det blir i kombination med något kemiskt filter.

• marie caroline

Tack för era tips.
    Nu har jag lusläst innehållsförteckningar, tidigare gjorda test samt förhört en hudläkare och har tillslut begränsat mig till tre märken. Valet står nu mellan Evy, Vichy eller La Roche Posay. Lutar åt Vichy eller La Roche Posay då de känns lite mer beprövade än Evy (samt att jag tycker att det som skrivs på nätet om detta märke känns lite för bra för att vara sant, om ni förstår vad jag menar).
    Återigen, tack för er hjälp.

• Flickan och kråkan
    Jkpg Deluxe skrev 2014-05-21 22:36:33 följande:
    Vi använder
    Eco Cosmetics Baby & Kids Solkräm 
    Om jag förstått det hela rätt så har den fortfarande enbart titandioxid som uv-filter och det ger tyvärr inte ensamt det uva-skydd som rekommenderas. Företaget har heller inte svarat på flertalet av mina mail kring just detta då förpackningen hade uva-loggan, men inte flaskan.
Svar på tråden Bästa solkrämen barn