Göra abort på planerad graviditet på grund av nytt jobb
Behöver desperat råd. Jag har jobbat många år inom ett yrke, och fastnat lite när det gäller utveckling och arbetsuppgifter. Det är ganska svårt att avancera om man hamnat i ett fack i detta yrket. Jag har en 15 månaders hemma, och vi ville gärna ha ett syskon. Så vi struntade i preventivmedel. Jag har sökt många jobb under de senaste två åren som kan ses som en uppgradering inom mitt yrke - men inte kommit vidare till intervju. Dock det senaste halvåret fick jag två intervjuer - och har nu blivit erbjuden en tjänst. En rejäl uppgradering lönemässigt och status inom min yrkeskår. Nu har jag blivit gravid, och vet inte vad jag skall göra. Tjänsten skall tillträdas i januari, och jag är beräknad i slutet av november. Känns fel att säga till arbetsgivaren att jag måste vara föräldraledig redan innan jag påbörjat anställningen. Jag visste inte att jag var gravid vid intervjun. Samtidigt vill jag nog gå barnet? Till saken hör att jag och min man har haft en något ansträngd relation på senaste tiden, och det kanske är fel att sätta fler barn till världen i ett förhållande som kanske snart havererar. Vet inte om jag kan och orkar vara ensamstående till två småbarn. Mannen vill flytta utomlands. Vilken röra. Mår dock dåligt av att tänka på att abortera nu när jag är 13 veckor gången - det är ju ett litet barn nu, ingen odefinierbar cellklump. Snälla, råd mig i detta. Vet varken ut eller in. Vet inte ens om jag vill fortsätta leva med min man....