• Anonym (Funderar)

När försvinner grav.symptom?

Hur lång tid efter en abort försvinner grav.symptomen? Har grymt illamående och ska göra en abort nästa vecka... Är då i v 6-7 någonstans!

• Svar på tråden När försvinner grav.symptom?
  • sasso78

För mig försvann det nästan med detsamma.  Morgonen efter kännde jag inget som hellst illamående som jag haft varje morgon innan. 

• Apelsin

För mig tog det månader. ja, du läste rätt. jag testade positivt i kanske 3-4 månader till. Men läkarna var oerhört förvånade och det är nog oerhört sällsynt.

• flambards

För mig försvann det också dagen efter, jag mådde också jätteilla och var grymt trött. Har för mig att jag också var ungefär lika många veckor som du. 

• whydoyoucare

För mig försvann i princip allt "direkt" efter aborten. Bröstmjölken försvann efter 1 månad ungefär

• Lisb1

Jag gjorde medicinsk abort för drygt 3 veckor sedan, mår illa nästan varje dag fortfarande, är dödstrött, svullen om magen och gråtig.... Misstänker att aborten inte lyckades... Ska tillbaka på återbesök imorgon, håller tummarna att allt gått bra och att de här symptomen ska försvinna snart! 

• Anonym (.)

Lisb1 hur gick det på återbesöket

• Lisb1
    Anonym (.) skrev 2014-06-01 22:57:20 följande:
    Lisb1 hur gick det på återbesöket

det gick väl bra borde jag säga, trots att jag fortfarande inte mår bra.
    Jag fick göra ett vanligt gravtest bara, som inte visade positivt så det borde ju bara bevis nog på att allt har gått bra. Men skulle nog kännt mig säkrare om jag gjort fått göra en ordentlig undersökning.
    Mår som sagt fortfarande dåligt. har helt otroliga temperaturskillnader, fryser för det mesta så jag skakar och sen går det över till svettningar. Brösten bara växer. och tröttheten ska vi inte tala om! Dock har illamåendet gått över iaf.
    Testade själv på ett digitalt test för att jag hade ett kvar från ett 2-pack. Där stod det att jag var gravid :/ Men endast 1-2 veckor vilket måste betyda att hormonerna minskar.
    Går och väntar på att mensen ska komma igång nu, vilket får blir det ultimata beviset på att allt är över. Men den är redan 3 dagar sen...
  • Anonym (.)

Men man vet ju inte när mensen kommer efter en abort, och det står ju fortfarande gravid på testet så du får nog vänta ett tag till.

• Lisb1
    Anonym (.) skrev 2014-06-03 00:23:00 följande:
    Men man vet ju inte när mensen kommer efter en abort, och det står ju fortfarande gravid på testet så du får nog vänta ett tag till.
    min barnmorska sa att blödningen efter aborten räknas som ens mens och därför ska man räkna på cykeln utifrån dagen för abort. enligt henne störs inte ens cykel efter abort så det borde vara samma antal dagar.

har du fått någon annan infrormation Anonym (.)? 
  • Anonym (rubbning)
    Lisb1 skrev 2014-06-03 20:31:24 följande:
    min barnmorska sa att blödningen efter aborten räknas som ens mens och därför ska man räkna på cykeln utifrån dagen för abort. enligt henne störs inte ens cykel efter abort så det borde vara samma antal dagar.

har du fått någon annan infrormation Anonym (.)? 
    Det där stämmer nog inte, inte för mig i alla fall. Jag har alltid haft mellan 4,5 och 5 veckors menscykel (ganska lång) men efter arborten har jag haft mens var tredje vecka i några månader, så min cykel är inte "normal" än. Tror nog att den kan rubbas lite, särskilt med tanke på hur höga dina hormonnivåer verkar vara, så försök ha lite tålamod i början. Hoppas att du mår bättre snart i alla fall!
  • Lisb1
    Anonym (rubbning) skrev 2014-06-04 21:11:11 följande:
    Det där stämmer nog inte, inte för mig i alla fall. Jag har alltid haft mellan 4,5 och 5 veckors menscykel (ganska lång) men efter arborten har jag haft mens var tredje vecka i några månader, så min cykel är inte "normal" än. Tror nog att den kan rubbas lite, särskilt med tanke på hur höga dina hormonnivåer verkar vara, så försök ha lite tålamod i början. Hoppas att du mår bättre snart i alla fall!
    ja, det lät ju konstigt att det inte skulle påverkas efter så mycket som kroppen precis har genomgått! Om min cykel förändras får jag hoppas på att den blir längre! :) Och hoppas att din går tillbaka till hur den var innan!
    Idag har jag känt av något som jag hoppas är en liten antydan till lite mensverk så jag tror nog att det är på g ändå. Kanske blir efter mensen som hormonerna försvinner mer...
Svar på tråden När försvinner grav.symptom?