• Anonym (oroliga jag)

Mensvärk på ruvardag 5...

Hej!

Jag är på ruvardag 6 och fick såna fruktansvärda "mensvärkssmärtor" igår på dag 5. Även hugg och kramp i livmodern vid ett tillfälle samma dag. Tidigare försök har denna smärtan kommit först runt dag 13 i samband med mensens ankomst. Är så sjukt orolig att vi misslyckas igen. :/ Ruvar på 2 st fyrcelliga ägg. Vårt bästa och sista försök. Finns det någon som varit med om detta, men ändå lyckats? Kram!

• Svar på tråden Mensvärk på ruvardag 5...
  • Vickan I

Jag fick så med första barnet. Var också tidigt i ruvningen. Fick det på natten. Så oerhört ont. Var säker på att det var kört, men det gick bra . Pratade med kliniken, men de hade ingen förklaring till vad det kan ha berott på.

• Anonym (oroliga jag)

Tack för ditt svar Vickan! Va roligt att höra att det trots detta gick bra! Ruvningen är en fruktansvärd väntan med oro för minsta lilla och då är det ibland skönt att få höra en solskenshistoria. :) Jag försöken tänka att det kan vara något bra, men jösses va lätt man kan bli orolig. Detta är som sagt nytt för mig med mensvärk så tidigt i ruvningen. Tänk om man kunde få lägga sig o sova för att sen vakna på testdagen. Slippa oron fram tills dess. ;)

Någon mer som har erfarenhet av tidig mensvärk?

• Anonym (oroliga jag)

Haha! Ja, det är ju egentligen helt sjukt jobbigt. För mig nästan värre än behandlingen självt. Tänkt många gånger: va härligt det skulle vara att va ovetandes om den här fasen. Slippa känna och vara medveten om vad man har i kroppen. Hjärnan och kroppen vill dock inte spela med och dölja vad som pågår. ????

• Anonym (Snart ruvare)

Att ruva är nog det värsta av allt i hela IVF:andet! Men så länge har jag varit med och läst så mycket att jag vet att handduken kastar man inte in förrän man störtblöder oavsett hur lite man än tror på det och oavsett hur kroppen än beter sig under ruvning. Allt möjligt kan tyda på graviditet så håll ut! Glad

• Påven Johanna

Dag 5? Då tror jag på smärtor i samband med infästningen. Spännande!

• Anonym (oroliga jag)
    Påven Johanna skrev 2014-05-28 10:21:18 följande:
    Dag 5? Då tror jag på smärtor i samband med infästningen. Spännande!
    Kan det verkligen vara så Påven Johanna? Glad Vågar man hoppas på det? Hjärta Jag har ingen aning om vilka dagar ägget/äggen bör fästa och läkarna vill helst inte spekulera kring det. Har vid tidigare försök inte haft sån värk före dag 12 och det har alltid slutat i mens.
  • Påven Johanna
    Anonym (oroliga jag) skrev 2014-05-28 13:01:47 följande:
    Kan det verkligen vara så Påven Johanna? Glad Vågar man hoppas på det? Hjärta Jag har ingen aning om vilka dagar ägget/äggen bör fästa och läkarna vill helst inte spekulera kring det. Har vid tidigare försök inte haft sån värk före dag 12 och det har alltid slutat i mens.
    Ja, så kan det verkligen vara. Jag tycker absolut att du kan hoppas på det. 
  • Anonym (oroliga jag)
    Påven Johanna skrev 2014-05-28 13:03:38 följande:
    Ja, så kan det verkligen vara. Jag tycker absolut att du kan hoppas på det. 

Tack för att du ger mig nytt hopp! Har du egna erfarenheter? Glad Idag känner jag små stickningar i livmodern till och från, ingen mensvärk än så länge. Dessutom har jag fått en hel del småfinnar i ansiktet, men det kan ju bero på min hormonella påverkan. Hoppas hoppas... Hjärta

Svar på tråden Mensvärk på ruvardag 5...