drottningbron skrev 2014-05-31 22:30:08 följande:
Hoppas verkligen med dig, kära vän! Själv vaknade jag med extremt illamående andra natten efter isättning, ringde och frågade om nåt var fel, dom sa att man omöjligt kunde känna något så tidigt, sen mådde jag illa resten av graviditeten. Håller tummarna, och undrar varför det är sista försöket?
Tack för din omtanke! Som svar på din fråga, det är vårt sista gratisförsök. Sen vet jag inte hur mycket mer jag orkar och oron för hur man ska bekosta eventuellt kommande försök finns ju där hela tiden. Min partner försöker förklara att vi tar det när det kommer, men jag som person oroar mig ändå. Jag får väl helt enkelt lita på honom att det löser sig. Vem vet hur många försök det kommer ta, om det ens lyckas? Jag är så otroligt frustrerad över att vi aldrig fått ett plus på stickan, trots 5 års försök på naturlig väg och inte heller via 3 IVF. Jag vill bara få ett plus och få uppleva en graviditet.
Det du nämner om illamående. Jag var illamående de första tre ruvardagarna men misstänker att det kan varit proggisarna som spökade. Något jag aldrig upplevt tidigare under ruvning. Kram!