Inlägg från: Anonym (oroliga jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (oroliga jag)

Mensvärk på ruvardag 5...

Hej!

Jag är på ruvardag 6 och fick såna fruktansvärda "mensvärkssmärtor" igår på dag 5. Även hugg och kramp i livmodern vid ett tillfälle samma dag. Tidigare försök har denna smärtan kommit först runt dag 13 i samband med mensens ankomst. Är så sjukt orolig att vi misslyckas igen. :/ Ruvar på 2 st fyrcelliga ägg. Vårt bästa och sista försök. Finns det någon som varit med om detta, men ändå lyckats? Kram!

• Svar på tråden Mensvärk på ruvardag 5...
  • Anonym (oroliga jag)

Tack för ditt svar Vickan! Va roligt att höra att det trots detta gick bra! Ruvningen är en fruktansvärd väntan med oro för minsta lilla och då är det ibland skönt att få höra en solskenshistoria. :) Jag försöken tänka att det kan vara något bra, men jösses va lätt man kan bli orolig. Detta är som sagt nytt för mig med mensvärk så tidigt i ruvningen. Tänk om man kunde få lägga sig o sova för att sen vakna på testdagen. Slippa oron fram tills dess. ;)

Någon mer som har erfarenhet av tidig mensvärk?

• Anonym (oroliga jag)

Haha! Ja, det är ju egentligen helt sjukt jobbigt. För mig nästan värre än behandlingen självt. Tänkt många gånger: va härligt det skulle vara att va ovetandes om den här fasen. Slippa känna och vara medveten om vad man har i kroppen. Hjärnan och kroppen vill dock inte spela med och dölja vad som pågår. ????

• Anonym (oroliga jag)
    Påven Johanna skrev 2014-05-28 10:21:18 följande:
    Dag 5? Då tror jag på smärtor i samband med infästningen. Spännande!
    Kan det verkligen vara så Påven Johanna? Glad Vågar man hoppas på det? Hjärta Jag har ingen aning om vilka dagar ägget/äggen bör fästa och läkarna vill helst inte spekulera kring det. Har vid tidigare försök inte haft sån värk före dag 12 och det har alltid slutat i mens.
  • Anonym (oroliga jag)
    Påven Johanna skrev 2014-05-28 13:03:38 följande:
    Ja, så kan det verkligen vara. Jag tycker absolut att du kan hoppas på det. 

Tack för att du ger mig nytt hopp! Har du egna erfarenheter? Glad Idag känner jag små stickningar i livmodern till och från, ingen mensvärk än så länge. Dessutom har jag fått en hel del småfinnar i ansiktet, men det kan ju bero på min hormonella påverkan. Hoppas hoppas... Hjärta

• Anonym (oroliga jag)

Tack snälla ni! {#emotions_dlg.flower}

Idag är jag på ruvardag 10. 

"Mensvärken" höll i sig dag 5, sen dess har det återkommit snabbt, väldigt korta perioder. Ingen blödning eller andra direkta symtom heller. Klantig som jag är så tjuvtestade jag igår på dag 9 och det var givetvis negativt. Jag har läst att det är för tidigt för att få ett hundraprocentigt korrekt svar, men oron kommer ändå. Att man ska va så dum o testa för tidigt. Skapa en massa oro, kanske helt i onödan. Nu sitter man här och tror att hoppet är ute. Vårt sista försök dessutom. Rynkar på näsan

• Anonym (oroliga jag)
    drottningbron skrev 2014-05-31 22:30:08 följande:
    Hoppas verkligen med dig, kära vän! Själv vaknade jag med extremt illamående andra natten efter isättning, ringde och frågade om nåt var fel, dom sa att man omöjligt kunde känna något så tidigt, sen mådde jag illa resten av graviditeten. Håller tummarna, och undrar varför det är sista försöket?

Tack för din omtanke! {#emotions_dlg.flower} Som svar på din fråga, det är vårt sista gratisförsök. Sen vet jag inte hur mycket mer jag orkar och oron för hur man ska bekosta eventuellt kommande försök finns ju där hela tiden. Min partner försöker förklara att vi tar det när det kommer, men jag som person oroar mig ändå. Jag får väl helt enkelt lita på honom att det löser sig. Vem vet hur många försök det kommer ta, om det ens lyckas? Jag är så otroligt frustrerad över att  vi aldrig fått ett plus på stickan, trots 5 års försök på naturlig väg och inte heller via 3 IVF.  Jag vill bara få ett plus och få uppleva en graviditet. Gråter 

Det du nämner om illamående. Jag var illamående de första tre ruvardagarna men misstänker att det kan varit proggisarna som spökade. Något jag aldrig upplevt tidigare under ruvning. Kram!

• Anonym (oroliga jag)
    Limaliie skrev 2014-06-01 09:34:10 följande:
    Japp *räcker upp handen*  hade mensvärk från drygt RD 4 och framåt, jag trodde mensen skulle komma förtidigt och jag var helt säker på att det var kört eftersom jag följde samma mönster som alltid innan mensen.

MEN, jag var gravid istället och plussade! Mensvärken var i detta fallet livmodern som börjat växa redan men det känns ju exakt samma som vid mens, ingen skillnad. Sedan höll sig mensvärken i i flera veckor framöver och jag trodde många ggr jag skulle få missfall. Idag är jag i v 31.

Så ge inte upp! Håller alla tummar för er att ni ska lyckas!
    Åh vad underbart att höra! Det gör mig glad att du är gravid, trots dina tidiga symtom. Känner att hoppet kommer tillbaka lite efter några deppiga, oroliga dagar. {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (oroliga jag)
    Limaliie skrev 2014-06-01 09:53:53 följande:
    Ska följa tråden och se hur det går för er smile1.gif du får uppdatera sen. Alla plussar inte tidigt eller innan bim, tänk på det. {#emotions_dlg.flower}
    Får försöka tänka så, att det är för tidigt att testa på dag 9. Vi har testdag 6 juni, så det är bara att försöka slappna av så gott det går fram tills dess. {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (oroliga jag)

Ruvardag 12 och inget händer här. Tycker mig ana en färgförändring i vagiatorresterna som kommer ut, lite åt det gulare hållet. Ganska rejäl huvudvärk (känns i kroppen som om en förkylning är på G) och har extremt ont i ländryggen. Trött mest hela tiden. Inga känslor av aktivitet i äggstockar eller livmoder alls. De kommande dagarna är ju då mensen kommit vid tidigare försök . Nu är det bara att bita ihop och ta en dag i taget. Tiden sniglar sig fram just nu. 

• Anonym (oroliga jag)
    Limaliie skrev 2014-06-05 09:26:03 följande:
    Hur går det ts1 Bra hoppas jag smile1.gif

Jag blöder sen igår morse, inga enorma mängder utan precis som vid en vanlig mens. Inga klumpar, men färgen är klarröd, blandad med progesteron. Ingen mensvärk dock, det får jag alltid annars. Känns som om det är över..  Gråter Är det någon som vet om chansen finns att ett av mina embryon fortfarande kan finnas kvar? Jag har hört om kvinnor som får tillbaks två ägg och ett överlever, men vad händer då med det andra? Kommer det ut med en blödning, eller absorberas det av kroppen? Ska testa imorgon, men det känns hopplöst just nu. 

Jag är helt förkrossad, vi som fick tillbaka två perfekta ägg! Mitt hjärta brister.. Gråter

• Anonym (oroliga jag)
    Limaliie skrev 2014-06-05 21:54:20 följande:
    Åh nej vad tråkigt för er TS, men jag hoppas de eller den ena iallafall hänger kvar. Blod behöver ju inte betyda kört. Stor kram {#emotions_dlg.flower}

Tack för din omtanke Limaliie Hjärta men jag har testat negativt med ett digitalt Clearblue nu på morgonen. 

Det var inte vår tur denna gången heller. Gråter

• Anonym (oroliga jag)
    Vickan I skrev 2014-06-06 06:32:16 följande:
    Ånej. Kram. Jag vet hur hemskt det är att se det där förhatliga jäkla minuset. Luften går bokstavligen ur en. Tillåt dig att vara ledsen, arg, uppgiven och alla andra känslor som kommer välla upp det här kommande dagarna. Sedan när det börjar lägga sig lite har ni sommaren på er att först njuta av den och varandra och tillsammans komma fram till hur ni ska gå vidare till hösten. Förstår att det känns nu som att du inte orkar mer och låt det kännas så. Alla känslor är ok. Kram

Tack Vickan! Hjärta

Just nu är jag tom. Tom på känslor, som jag efter flera misslyckanden lärt mig trycka bort. Det är väl ett omedvetet sätt att skydda mig på. Tack till er som engagerat er i min tråd. Kram!

Svar på tråden Mensvärk på ruvardag 5...