Snart dags för tredje IVF behandling
Hej,
Jag vill bara bolla lite tankar med någon, då jag vet att det inte finns någon som kan garantera något. Men solskenshistorier och glada tillrop är välkomna :)
Jag och min tjej längtar, som många andra, efter barn. Vi har idag gjort två IVF behandlingar. Den första med färsk ET, blev då gravida med MA i vecka 5 och fick behandling för att få ut allting. Väntade en månad och gjorde sen en FET i en vanlig cykel.
Vid första behandlingen så var det fullt ös med sprutor i Puregon i 14 dagar för äggblåsningstillverkning, Ovitrelle för ägglossning och sen Lutinus för att smörja ordentligt med hormoner så det lilla befruktade ägget skulle fastna. Vilket det gjorde. Höll på att hoppa i taket av glädje när jag såg "Gravid v1-2" på testet. Men, vid VUL i vecka 8 så syntes ingenting. Troligtvis hade de små cellerna slutat dela sig strax efter vecka 5 ..
Väntade som sagt en cykel, och nu förra månaden så testade vi igen. 7 dagar efter första blödningen så började en dos med Puregon igen, Ovitrelle för ägglossning - igen och sen det efterlängtade FET. "Allt ser jättebra ut" säger vår läkare och sköterska och håller tummarna.
I går så kom mensen. Började blöda lite smått igår, men över natten så startade det på riktigt. Tog ett test i morse och det var såklart negativt. Så tråkigt, vi hade hoppats så. Men, nu börjar nästa cykel och om en vecka ska vi påbörja hela processen igen. Sista försöker innan sommaren .. det bara måste gå!
Ni som har gjort IVF, hur många behandlingar tog det för er att lyckas? Jag vet att det är olika från person till person och klinik till klinik, men jag är ändå nyfiken. Jag längtar och hoppas så att den här verkligen ska lyckas! Håll tummarna för oss :)