Anonym (görvadsomhelst) skrev 2014-05-29 11:02:03 följande:
Måste bara lägga in texten Pimpinellan har på sin framsida...Tyckte den beskrev rätt bra :)
"Tala gärna om för mig som är infertil att jag ska "slappna av så blir du lättare gravid!"- och du har samtidigt talat om för mig att det är mitt eget fel att jag hittills inte fått barn!
Tala gärna om att jag ska "adoptera för jättemånga får egna barn då!"- _Egna_ barn? Vems är det adopterade barnet då-grannens eller!? Ja,säg gärna detta till alla de 97% som inte får biologiska barn trots att de adopterat!
Tala gärna om för mig att jag ska "sluta tänka på det så blir du lättare gravid!"- och säg sen hur mina ägg och min mans spermier ska kunna veta vad jag tänker!?
Tala gärna om för mig att jag ska "ha sex varannan dag under ägglossningen för då blir du lättare gravid!" Jaha,vad sjutton gubbar tror du vi gjort de senaste 7 åren? Gått IN för att missa äl eller?
Tala gärna om för mig att "det inte är meningen att jag ska ha barn" och jag undrar varför det är meningen att knarkare som skadar sitt ofödda barn,pedofiler som kommer våldta sitt barn,barnmisshandlare som kommer förlora vårdnaden,kedjerökare som får skadade nyfödda,missbrukare som blir fråntagna barnet på bb m.m.m.m ska vara fertila och få barn efter barn!? De är tydligen bättre föräldrar än vi bara genom det faktum att de blev snabbt gravida för då var det ju "meningen"!
Tala sen gärna om för mig att jag om jag trots min höga ålder bestämmer mig för att få barn så "blir det synd om barnet!" Detta trots att du inte känner mig ett dugg förutom till åldern-och vad har åldern med förmågan att vara en bra förälder att göra!?
Till sist: tala gärna om att jag ska "lägga ner min barnlängtan/ge upp för då blir jag lättare gravid!" - och säg sen den fertilitetsläkare som nånsin påstått att "vilja för mycket" är en orsak till barnlöshet!
Om du inte kan ha en gnutta förståelse för den oerhörda sorg ofrivillig barnlöshet innebär så håll bara tyst!"
Det var ju inte meningen att förolämpa någon! Jag har varit i samma sits och ville dela med mig av det funkade för mig! För du ville ha råd? Jag önskar er lycka till !