• Anonym (fundersam)

Behålla eller abort

Jag är gravid inte planerat.
    Jag har två barn sen innan 7 och 8 år och min sambo har två sen innan vi träffades 8 år och 12 år.
    Vi har flyttat till ett stort hus på landet och vi har det bra  ekonomiskt. Vi är så kära.
    Jag har en riskgraviditet pga stroke reumatism (som inte är så svår) . Jag är 35 år hade inte tänkt mig några mer barn mycket pga min sjukdom och åldern...
    Med som jag gjort en abort så vet jag hur fel det kännes och hur dåligt jag mådde.
    Vet inte hur jag ska göra.... 
    Är jag för gammal.....

• Svar på tråden Behålla eller abort
  • Anonym (M)

För gammal skulle jag inte säga! Jag ör 34 och väntar mitt första.

Däremot vet jag inte hur din sjukdom påverkar. Kommer du orka fysiskt? Hur stora är riskerna? Vad känner pappan?

• Anonym (fundersam)

Vi är lite osäkra...
    Jag ska till läkaren snart och kolla hur mina risker är nu när jag har blivit lite äldre
    Jag går på sprutor istället för mina tabletter två om dagen och så blir det en del kontroller av mig och barnet.
    Behåller man inte det här barnet så blir det inga fler barn det är väll det som känns både för mig och min sambo vi har det ju så bra det är väll bara ett barn i mellan oss som fattas.
    svårt beslut, ena dagen så vill jag behålla och ena inte.

• Nivinella

Behåll! Jag har gjort endast en abort. Det var det svåraste jag gjort i mitt liv trots att jag var 100 procent säker på att det var det rätta.

• Anonym (fundersam)

Jag har också gjort en abort för några år sedan det var rätt beslut då men jag mådde skit långt efter.
    Jag försöker rada upp positiva och negativa sidor.
    Negativa: Jag kan bli sjuk
                      Det tar mycket kraft ifrån mig
                       Barnet kan bli handikappat
                       Dyrt med ett till barn vi har ju 4 st tillsammans jag och min sambo
                       Vi har inte råd att åka på utlands semester med alla barnen
                       Vi får göra i ordning ett rum till
                        kan bli av med jobbet
                        Sprutor och kontroller av mig och barnet

Positivt: Mysigt med ett barn mellan mig och mig sambo
                   Ett barn man har på 100%
                   Vi får köpa en större husvagn och åka på semester
                    Ett nytt liv föds
                    ............ni får försöka hjälpa mig att komma på mer positivt 

• Eza

Min mamma fick mig när hon var 38 och 39, idag är jag 22 och har haft världens bästa uppväxt. Så tveka inte på åldern iallafall, jag är glad att mina föräldrar är lite äldre, eftersom dom hade ett väldigt uppordnat liv innan jag kom vill världen :)

• HåkanHjulhålt
    Eza skrev 2014-06-04 11:23:43 följande:
    Min mamma fick mig när hon var 38 och 39, idag är jag 22 och har haft världens bästa uppväxt. Så tveka inte på åldern iallafall, jag är glad att mina föräldrar är lite äldre, eftersom dom hade ett väldigt uppordnat liv innan jag kom vill världen :)
    Fick hon dig när hon var 38, sen kröp du in igen och så fick hon dig igen när hon var 39? Eller hur går det till?
  • Eza
    HåkanHjulhålt skrev 2014-06-04 11:25:34 följande:
    Fick hon dig när hon var 38, sen kröp du in igen och så fick hon dig igen när hon var 39? Eller hur går det till?
    Jag blir så trött på dina inlägg.

Men jag skrev slarvigt, hon var 38 och pappa 39.
Svar på tråden Behålla eller abort