Inlägg från: Anonym (hvuklö) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hvuklö)

Hur ska ja tänka vid val av donator?

Oavsett hur ertr barn ser ut kommer ni att tycka att barnet är den finaste i världen så sluta upp med såna tankar som att barnet kankse inte ser klokt ut.

Även om ni väljer intressen så finns inget som säger att ert barn får det intresset. Fast ni väljer tex blont hår så kan donatorn ha en hel gren av sin släkt som är mörka och det kan slå igenom hos ert barn osv. Visst ökar ni chanserna att barnet blir mer likt om ni väljer efter sin mans utseende, men så vitt jag vet så väljer klinikerna ändå så likt som möjligt när de väljer.

• Anonym (hvuklö)
    Anonym (Svårt) skrev 2014-06-03 17:16:57 följande:
    Asså vad donatorn har för utbildning, yrke eller intressen känns nästan lite komiskt. De bryr vi oss inte om alls.
    Men de med hur barnet kan komma att se ut (i grova drag i alla fall) betyder mycket.
    Hårfärg, längd och vikt är mer viktigt men inte heller de viktigaste.
    Hade vi adopterat hade det varit nåt helt annat. Nu har vi inte berättat för folk om vår tänkta insemination då det är känsligt i vår familj. Vi kommer självklart att berätta för barnet när de blir lite äldre och förstår men fram till dess ser vi ingen anledning att prata om det med andra.
    Barnet kommer vi så klart att älska oavsett, men vi vill undvika stora svängningar i utseendet i den mån det är möjligt.

Vi har hittills bara tittat på donatorer ifrån Cryos, (dvs gratis) men det finns ganska få att välja mellan. Frågan är om vi kommer hitta så mycket mer om vi betalar för att se fler hos europeanspermbank. För 100 euro får man fri tillgång i 3 månader...

Att säga att små barn tex är fula (ser konstiga ut osv) är ju tabu (och kanske lite dumt) men så måste ju alla tänkt någon gång, eller? :)
    Man kan ju inte få någon garanti för att man får vackra barn, och de är inte heller de vi tror. Men då vi tittat på bilder på donatorerna när dom varit barn tar de ju emot att välja dom som ser lite "konstiga". Är inte de normalt? :)

Känns som de blir mer och mer fel ju mer ja skriver... hoppas någon förstår lite hur ja tänker.
    Jo jag förstår hur du tänker Men det är inte konstruktivt alls i ert läge, därav att jag skrev som jag skrev
    Kan ni inte höra er för hur många de har i sin bank? Innan ni betalar menar jag, sen måste de ju ha en sökfunktion så ni kan söka på just de egenskaper ni vill ha och så får ni kika och skriva upp de ni kan tänka er, kolla dem en gång till och stryka vartefter? Har ni tur så klaffar det direkt och då är det bara att slå till

Det kan ju vara värt de pengarna eftersom det är viktigt för er.
Svar på tråden Hur ska ja tänka vid val av donator?