• Anonym (vilsen)

Min sambo vill göra abort, jag vill behålla barnet

Behöver er hjälp och ert stöd.
    Är 24 år, bor tillsammans med min sambo sen ca 1,5 år tillbaka. Har fast jobb med en bra ankomst, min sambo pluggar. Vi bor i en stor och bra lägenhet. 
    För 2 veckor sedan så fick jag reda på att jag är gravid fast jag använder p-plåster. Kom som en chock, men blev väldigt lycklig. Berättade för min sambo som delade min lycka, vi pratade om allt från namn till barnvagn. Vi har inga barn sen tidigare.
    För en vecka sedan så ändrade han sig tvärt, från att vilja behålla till att han nu vill att jag ska göra abort. 
    Gjorde en abort för 2 år sedan när vi precis hade träffats och jag vet vad det innebär att göra en abort. Har sagt till honom sedan dess att jag inte vill gå igenom en abort igen. 
    Vi har pratat igenom allt, jag har förklarat att jag inte vill göra en abort utan att jag är redo att bli mamma och vill behålla det här barnet. Men han står fast vid att han vill göra en abort, han säger att han inte är redo att bli pappa än, utan att han vill vänta i några år. 
    Han har nu tagit sina saker och flyttat hem till sin familj. Han har i stort sett tvingat mig till att göra en abort och lämnat mig.
    Förstår att jag inte kan tvinga honom att bli pappa mot hans vilja, men samtidigt så vill jag inte göra en abort. 
    Är vilsen och rädd och vet inte vad jag ska ta mig till. 

Är det någon som har liknande erfarenhet och vill dela med sig. 
    Behöver er hjälp

• Svar på tråden Min sambo vill göra abort, jag vill behålla barnet
  • Anonym (varit där)

Om tar bort barnet mot din vilja kommer du aldrig kunna förlåta din sambo för han tvingade dig. Varje gång du ser han tänker du på det, tillslut orkar du inte leva med han mer.. välj barnet

• NollÅtta

Din kropp DITT beslut! han kan inte tvinga dig till något, det är du som bestämmer. Klart du ska behålla barnet

• Heart for U

Behåll ditt barn.
    Killen mår tydligen inte så bra, men om hans "kärlek" till dig svalnat (själviska människor kan vara väldigt hårda när de anser att den de "älskar" står i vägen för deras planer för lycka)  så har han oavsett det inte rätt att pressa dig till abort. Det är mycket allvarligt när en man vägrar ta ansvar för det liv han gemensamt med kvinnan gett upphov till, och han tillochmed kommer med hot och utpressning för att tvinga henne att döda barnet hon väntar.

Den här ungen kommer att bli din glädje och stolthet. Låt honom eller henne få leva, klipp inte av den livstråd som är ditt eget kött och blod och en ny generationskedja efter dig. Gör det bara inte.

Du kan aldrig skylla ifrån dig på mannens inställning. Det är hans ansvar. Beter han sig ynkligt så är det inte ditt ansvar.
    Du har bara att ansvara för vad DU gör i den här situationen.

Och som någon klokt sade: "Kvinnan blir mor när hon är gravid, mannen blir far när barnet föds."

Så många kvinnor har gråtande gått in i sina graviditeter men jublande fått avsluta dem med en fjunig, smackande liten baby i sin famn - och en motvillig pappa som plötsligt blir stolt som en tupp när han ser att det är en ny människa det rör sig om, en som han är pappa till!

• Heart for U
    Anonym (vilsen) skrev 2014-06-08 17:29:55 följande:
    Behöver er hjälp och ert stöd.
    Är 24 år, bor tillsammans med min sambo sen ca 1,5 år tillbaka. Har fast jobb med en bra ankomst, min sambo pluggar. Vi bor i en stor och bra lägenhet. 
    För 2 veckor sedan så fick jag reda på att jag är gravid fast jag använder p-plåster. Kom som en chock, men blev väldigt lycklig. Berättade för min sambo som delade min lycka, vi pratade om allt från namn till barnvagn. Vi har inga barn sen tidigare.
    För en vecka sedan så ändrade han sig tvärt, från att vilja behålla till att han nu vill att jag ska göra abort. 
    Gjorde en abort för 2 år sedan när vi precis hade träffats och jag vet vad det innebär att göra en abort. Har sagt till honom sedan dess att jag inte vill gå igenom en abort igen. 
    Vi har pratat igenom allt, jag har förklarat att jag inte vill göra en abort utan att jag är redo att bli mamma och vill behålla det här barnet. Men han står fast vid att han vill göra en abort, han säger att han inte är redo att bli pappa än, utan att han vill vänta i några år. 
    Han har nu tagit sina saker och flyttat hem till sin familj. Han har i stort sett tvingat mig till att göra en abort och lämnat mig.
    Förstår att jag inte kan tvinga honom att bli pappa mot hans vilja, men samtidigt så vill jag inte göra en abort. 
    Är vilsen och rädd och vet inte vad jag ska ta mig till. 

Är det någon som har liknande erfarenhet och vill dela med sig. 
    Behöver er hjälp
    "Förstår att jag inte kan tvinga honom att bli pappa mot sin vilja..."

nej det kan du inte såvitt du inte våldtagit honom.
    Men han har redan blivit pappa m e d sitt medtycke, den stund han avlade barnet med dig. 
    Barnet finns redan så att han ä r redan pappa. Och du ä r redan mamma. Oavsett om du skulle ta bort det här barnet från de levandes värld så är du och kommer för evigt att vara mamma till det. 

Hoppas du väljer att sluta spela fel band i din hjärna, om att du är svag och utsatt och att det är synd om dig, livet är förskräckligt osv. Det gör såklart väldigt ont att bli sviken och lämnad av någon man litade på och planerat framtiden med.
    Men du är inte ensam, många andra är ensamstående föräldrar utan att känna att de är loosers, och du har ett barn som växer i din kropp och som om allt går väl och det får leva kommer att vara din nära och kära familjemedlem alltid. Du är stark och du är kompetent och du ska istället för att svälja dödande "medicin" för ditt barn vara en lejonmamma som slåss för henne eller honom.

Jag som troende skulle hellre vilja råda dig att börja tacka Gud för det lilla barnet och be om beskydd för honom / henne men även för dina tankar. Börja tänka goda, ljusa tankar om dig själv, barnet och er framtid. Så här säger Guds ord i bibeln: "Se, jag vet väl vilka tankar jag har för er, nämligen f r i d e n s tankar och inte olyckans, för att ge er en framtid och ett hopp".

Du ska se att allt ordnar sig.
Svar på tråden Min sambo vill göra abort, jag vill behålla barnet