Min sambo vill göra abort, jag vill behålla barnet
Behöver er hjälp och ert stöd.
Är 24 år, bor tillsammans med min sambo sen ca 1,5 år tillbaka. Har fast jobb med en bra ankomst, min sambo pluggar. Vi bor i en stor och bra lägenhet.
För 2 veckor sedan så fick jag reda på att jag är gravid fast jag använder p-plåster. Kom som en chock, men blev väldigt lycklig. Berättade för min sambo som delade min lycka, vi pratade om allt från namn till barnvagn. Vi har inga barn sen tidigare.
För en vecka sedan så ändrade han sig tvärt, från att vilja behålla till att han nu vill att jag ska göra abort.
Gjorde en abort för 2 år sedan när vi precis hade träffats och jag vet vad det innebär att göra en abort. Har sagt till honom sedan dess att jag inte vill gå igenom en abort igen.
Vi har pratat igenom allt, jag har förklarat att jag inte vill göra en abort utan att jag är redo att bli mamma och vill behålla det här barnet. Men han står fast vid att han vill göra en abort, han säger att han inte är redo att bli pappa än, utan att han vill vänta i några år.
Han har nu tagit sina saker och flyttat hem till sin familj. Han har i stort sett tvingat mig till att göra en abort och lämnat mig.
Förstår att jag inte kan tvinga honom att bli pappa mot hans vilja, men samtidigt så vill jag inte göra en abort.
Är vilsen och rädd och vet inte vad jag ska ta mig till.
Är det någon som har liknande erfarenhet och vill dela med sig.
Behöver er hjälp