• Anonym (orolig)

Snart dags för FET, orolig.

Efter sommaren är det dags för ett första FET-försök. Nu går jag och oroar mig att inget av äggen ska klara upptiningen (jag har fyra som ligger och väntar). Oroar jag mig i onödan? Någon som vet hur stor chans frysta ägg har att klara upptining?

Jag var lika nojjig när jag gjorde IVF. Var helt säker att alla äggen hade släppt i förtid innan äggplocket. Men allt gick bra den gången och det blev en liten son.

• Svar på tråden Snart dags för FET, orolig.
  • Anonym (Liz)

Usch förstår din oro! Känns som det är 50/50 på allt sånt med ivf.

Antingen eller lixom.

Jag ska göra första ivf i aug, och är super nervös.

Allt kan ju hända, äggen överlever kanske inte, eller blir inte befruktade, överstimulerad å får inte göra ett försök.

Hoppas de går bra för dig iaf.

• Anonym (hh)

Är det blastocyster? En blastocyst har mer än 80% chans att klara upptiningen har jag läst. Tvådagars vet jag inte statistiken på.

• Kråkakråka

Har en underbar liten fyraåring som kommit från ett F.E.T. Däremot, när vi försökte få ett syskon, falerade upptiningen av tre ägg. Himmel eller pannkaka, med andra ord. Lycka till!

• Pimpinellan

85% klarar upptiningen,men vissa dör sen ändå innan insättningen. Gjorde vårt sista genetiska barn,han är begravd här hemma.

• Anonym (orolig)
    Anonym (hh) skrev 2014-06-12 20:56:38 följande:

Är det blastocyster? En blastocyst har mer än 80% chans att klara upptiningen har jag läst. Tvådagars vet jag inte statistiken på.

Nej, det är tvådagars.
  • Anonym (C)

Hej ska göra fet i september hoppas vi att det blir av. Vi har 5 ägg i frysen och är oxå oroliga att dom inte klarar upptiningen men det är 80% chans att nått av äggen ska klara sig och bli bra celler på

Och att ägget sen vill fästa och utvecklas som det ska

Har en dotter som kom till genom fet

Vart går ni TS?

• Anonym RRS

Hej!
    Vi ska göra FET imorgon om allt går som det är tänkt. (Håller alla tummar!).
    Är också väldigt orolig och nojig. Vi har tvådagars i frysen men ska denna gång odla några vidare till femdagars (Blastosar). Jag frågade vid senaste besöket och läkaren sa att ca 1/3 överlever tiningsförsöket och vidareodling. Anledningen till att vi valt att odla vidare är att det är större chans på blastosar.
    Sen tror jag inte man ska stirra sig blind på alla dessa siffror för det är säkert väldigt väldigt individuellt. Jag vet sådana som fick ett ägg vid ÄP och lyckades bli gravida och jag vet de som har fina blastosar som trots flera försök ändå inte vill.

Svar på tråden Snart dags för FET, orolig.