• mamma hampus

Arbetsökande ensamföräldrar Skaraborg

Jag är nog inte ensam om att vara arbetsökande här i Sverige men vad kan man göra då när man bara få höra nej nej eller tack för din ansökan eller att de har gått vidare med ansökan till andra sökande.Eller värsta av allt att de inte svarar alls och man bara väntar och väntar..

Jag tog studenten 06 och sedan började jag på en folkhögskola och läste 2 år som fritidsledare.Dock gick jag klart skolan men klarade inte examarbetet sedan så har jag läst Handel & Service men jag hoppade av efter 7 månader den var på ett år.Men jag hade svårt att hänga med och sedan var det svårt med företagsekonomi bland annat.

Jag har bara varit aktiv i barnomsorgen inom vikariepolen men det har inte blivit så mycket jobb är nog lite beronde på att jag inte har någon förskolelärare eller pedagog utbildning kanske.

Men jag vet inte vad jag vill riktigt jobba med än det är både handel och barn som jag har intresse för.

Men jag vet inte vad man skall göra snart just nu är jag på en sysselsättningsplats och det är en blandning av cykelverkstad,cafe,och second hand.

Vad gör ni andra? Vad söker ni? Vart bor ni?

Peppa & tipsa varandra
  • Svar på tråden Arbetsökande ensamföräldrar Skaraborg
Svar på tråden Arbetsökande ensamföräldrar Skaraborg