• rere88

endagsutflykt med 3åring. ..Vart åker ni?

Vi ska på semester med min svågers familj senare i sommar men vi vill hitta på något själva innan dess.
    vi hade tänkt oss en endagsutflykt.
    Vart åker ni med era 3åringar över dagen?
    Har även en 2månaders bebis så måste vara barnvagnsvänligt.
    tacksam för förslag och idéer.
    Vi bor i Skåne.

• Svar på tråden endagsutflykt med 3åring. ..Vart åker ni?
  • Eleonor01

Skånes djurpark

Ystads djurpark

Hallands väderö

Helsingör

Ven

Köpenhamn tivoli eller bakken

Tosselilla

Finns väl inga begränsningar när vi åker runt

• rere88

Vi ska till en djurpark på semestern och hembygdsparken är vi ofta i.

vi vill hitta på något nytt för min 3årings skull.

han behöver leka av sig så åka till en ö o bara promenera o bada känns för lite.

Tosselilla är för dyrt för han är inte mkt för o bada och bakken o tivoli är han för liten för.

Vad finns det o göra på ven?

• sina

Tropikariet i Helsingborg? (Allt är inte barnvagnsvänligt, men med en sjal eller sele som komplement funkar allt bra.) Lekoseum i Osby? Karlslundsparken i Landskrona, med  paus på fiket? Bada någonstans, i havet, en sjö eller en pool?

• Eleonor01

Bara barn får vara med å uppleva så brukar det inte spela så stor roll vad man gör bara det bryter lite från vardagen så e min tre åring nöjd. Vi brukar åka till Helsingör å käka glass. Hallands väderö å leka lekar. Grilla vid något vindskydd efter ni byggt koja. Fiska krabbor. Halmstad äventyrsbad. Laholms badhus. Finns massor! :)

• Ox2

Älgsafarin vid Markaryd (tror jag) har jag hört ska vara bra.

• Plärtan

Vi var på Ven med en 2-åring och en 5-åring. De tyckte det var spännande att åka båt över och sen åka cyckelvagn älskade de! Vi cyklade runt ön, stannade till för att att leka på en lekplats, plaska i havet och äta glass. Det var väldigt fint och rofullt att cykla omkring där och barnen uppskattade att åka i vagnen, så det rekommenderar jag. Vet inte om det går att ha med ett babyskydd till bebisen och spänna fast i cyckelvagnen? Annars är det iaf ett tips till nästa år.

Finns mycket att hitta på i Skåne :)

* Busfabriken i Helsingborg
    * Drakens lekland i Ängelholm (öppnade i fredags). Väldigt lagom för en 3-åring.
    * Tågmuseumet i Ängelholm. Gratis för barn, 50 kr för vuxna. Finns massa spännande att titta på! Två olika lekavdelningar med massa tågbanor, duplo och tågfilmer. Utomhus finns trampbilar att låna, ett pyttetåg att åka på och ibland ponnyridning.
    * Skånes djurpark
    *Utebad (ugglebadet i perstorp är fint)
    *Åka över till danmark

• Dixie

mina barn tycker om att fika på cafe annorlunda - då får de äta så mycket kakor de vill! (ja, nästan i alla fall) 

Svar på tråden endagsutflykt med 3åring. ..Vart åker ni?