• Anonym (C)

Ivf hur många av er har lyckats på första försöket?

Precis som rubriker lyder. Hur många av er har lyckats på första ivf försöket? Ni som inte gjorde det lyckades ni på andra försöket? 

• Svar på tråden Ivf hur många av er har lyckats på första försöket?
  • Anonym (+)

Lyckades på första försöket med ICSI, samt första försöket med FET. Har 2 barn nu :)

• Anonym (C)
    Anonym (+) skrev 2014-06-24 16:20:50 följande:

Lyckades på första försöket med ICSI, samt första försöket med FET. Har 2 barn nu :)

Hur gammal var du vi de gånger du blev gravid? Ska själv göra första försöket innan vintern, är 39 år.
  • Limaliie

Yepp vi lyckades på första och är nu gravid i v 34. Hade sån jäkla tur för vi fick bara ut ett enda ägg, som tydligen var ett riktigt guldägg. Hur stora odds har vi liksom?

• zinnia

Jag lyckades på första försöket. Är i v. 18. Vi var "oförklarligt barnlösa", så av de tester de kan göra så visade inget "fel". Jag är 30 år gammal. Körde korta protokollet.

• Anonym (C)

Vi är oförklarligt barnlösa och vi kommer att få långa protokollet. Jag hade bra äggreserver och sambon superbra simmare så vi håller våra tummar att det kommer att lyckas på första försöket på sen hösten!

• Limaliie

Vi var också oförklarligt och mina äggreserver såg bra ut på testerna,ändå fick de bara ut ett enda ägg, resten var tomma. Antagligen där vårt problem ligger.

Körde också korta protokollet.

• zinnia
    Anonym (C) skrev 2014-06-24 19:26:13 följande:

Vi är oförklarligt barnlösa och vi kommer att få långa protokollet. Jag hade bra äggreserver och sambon superbra simmare så vi håller våra tummar att det kommer att lyckas på första försöket på sen hösten!

Så spännande för er. Lycka till!!
  • Anonym (+)
    Anonym (C) skrev 2014-06-24 18:08:37 följande:
    Hur gammal var du vi de gånger du blev gravid? Ska själv göra första försöket innan vintern, är 39 år.
    Första försöket var jag 35, och vid FET var jag 37 år.
  • Tina80

Fick efter äp i November 2012 inte göra någon återföring eftersom jag blev överstimulerad så 4 ägg frystes ner.
    Första ägget som tinades förra året fastnade men blev tyvärr sent missfall i v 21+2 (28 Juni)
    Ingen förklaring till vad som hände kunde kommas på.

vi gjorde nytt försök i början på det här året och det första ägget de tinade ville inte så de tinade ett nytt som fastnade och vi är nu i v 18..Hoppas verkligen det går hela vägen nu..

Svar på tråden Ivf hur många av er har lyckats på första försöket?