• Anonym (Lindh)

Medicinsk abort

Hej!

Gjorde en hemma abort för 5 dagar sedan så fick med mig 4 cytotec så det skulle framkalla missfallet. Jag behövde aldrig ta någon tablett dagarna innan därför att det var en ofostrilig graviditet jag va ungefär i v.7
     Jag va in på efterkontroll idag och då menade läkaren att jag hade lite rester kvar och slemhinna som han menade att han kunde ta bort när jag va i gynstolen. Så han plocka fram en "tång" sax liknande sak. Och jag svarade att jag gör det inte, glöm det! Han ska inte slita ut mina rester! 
     Då menade han att jag skulle ta ytterligare 4 cytotec idag eftersom att jag vägra att han skulle ta bort resterna. (Har dåliga erfarenheter). 
    Jag tycker bara att jag blöder fortfarande och det kommer ut små klumpar och diverse saker fortfarande. Det har bara gått 5 dagar sen jag börja med cytotecen och nu ska jag ta ytterligare 4 till?
     Och jag har gjort abort tidigare och då har efterkontroll varit 4- 6 v efter och nu är det bara 5 dagar efter den medicinska? (Jag menar, är det inte bättre kroppen får stöta ut det själv för man brukar ändå blöda ut det som kan ta 2- 4 v)
     Litar inte ett dugg på läkarna, och inte efter dom bemötanden jag har fått.
    Jag ringde även 1177 och ville ha råd då jag ville va anonym men dom ville inte hjälpa mig om dom inte fick mitt person nr. Jag är mest orolig för att det ska bli framtida problem eftersom att jag har 2 aborter bakom mig också. Och då ska jag tillägga att jag gått på cerazettan och blev konstigt nog gravid ändå.

Känner mig inte ett dugg säker på läkarens utlåtande, har nån varit med om/ gjort nåt liknande? 

// Orolig

• Svar på tråden Medicinsk abort
  • Långbenopluto

Jag litar på läkare och hade därför tagit de andra tabletterna oxå, för att om man går med rester för länge kan man få en infektion och det är inte bra..... man kan bli steril då.

• Anonym (Lindh)

Jo, så hade jag nog också sagt om dom inte gjort misstag tidigare.

Svar på tråden Medicinsk abort