• Anonym (Zita)

Första mensen efter abort!

Gjorde en medicinsk abort i v6 för ungefär en månad sedan. Blödde ganska rikligt ngr dagar sedan avtog det och det har mest varit lite färgade flytningar den senaste veckan.

För tre dagar sedan började jag blöda ordentligt igen. Antar att det kan vara mensen... Har inte lika ont som vanligt med blöder väldigt mycket och är nu inne på 4:e dagen av kraftig mens. Är det fler som varit med om detta? Kan det finnas rester kvar som "stör"?

• Svar på tråden Första mensen efter abort!
  • Anonym (ledsen)

Kan nog vara något som stör. Själv var jag tvungen att göra abort i v.21 på grund av sjuk bebis :(

Fyra veckor efter aborten fick jag ÄL och vi hade sex för vi tänkte att det kanske tar sig och det gjorde det. Plussade den 6/6 och digitaltestet visade på 2-3 v. gravid. Blev överlycklig, men lyckan blev kortvarig fick missfall nu den 27/6 och for till en privatläkare för UL och då berättade hon åt mig att jag skulle låtit det gå en mens efter aborten eftersom det kan ha funnits kvar abortrester som orsakade detta missfall :(

Önskar att dom berättat det på sjukhuset vid aborten, att man var tvungen  vänta minste en mens.

Svar på tråden Första mensen efter abort!