medicinsk abort i morgon, ont?????
Hur går det till??? Hade ni ont? Har ej tjej på 5 månader bör jag vänta tills fredag och ta tabletterna då hennes pappa är hemma!?
Hur går det till??? Hade ni ont? Har ej tjej på 5 månader bör jag vänta tills fredag och ta tabletterna då hennes pappa är hemma!?
Det är helt individuellt. Jag kände nästan inget, men var extremt trött och medtagen. Men en väninna till mig hade så ont att hon kräktes.
Kan du vänta så gör det. Kan vara skönt att kunna fokusera på dig själv.
Jag hade fruktansvärt ont och kräktes, då var jag bara i vecka 6. Det är bra att ha någon med dej eller som tar hand om barnet. Ha värkmedicin till hands och så kan det hjälpa att småäta.
Vänta tills du har nån med dig, det är även vad gynpersonalen säger, har dom inte sagt det till dig?
Verkar vara väldigt olika. Jag gjorde hemabort i v. 6 och kände inte ett dugg, inte ens en sekund. Jag har iofs aldrig mensvärk heller. Jag blödde totalt i 9-10 dagar.
Det gjorde rätt ont första gången. Men jag fick morfin så efter det vart jag rätt flummig och skön.
Andra gången kände jag inget alls. Det sa bara plopp så var det över.
Det enda jobbiga var att jag blödde rätt många dagar efteråt båda gångerna. Men värre än så var det inte.
Varför är ditt tidigare barn mer värt än hennes syskon? Förlåt, menar inte att vara elak men varför tar man bort sitt barn bara för att det är tätt? Antar det är anledningen? Annars, varför?
Jag var i vecka 15 och jag hade extremt ont. Fick något smärtstillande eller vad de var så blev groggy och låg som i dvala halva dagen. Spydde upp allt jag åt och drack så fick dropp.
Jag hade missed abortion och fick Cytotec att ta hemma. Kunde inte lämna badrummet efter att blödningen kom igång, och det slutade med ambulans till sjukhuset när jag höll på att förlora medvetandet pga blodförlusten. Vet inte om det ens kan gå så illa med en medicinsk abort som antagligen görs tidigare, men jag skulle aldrig i livet ta Cytotec om jag var ensam med en 5 månaders bebis!!!!
Varför är ditt tidigare barn mer värt än hennes syskon? Förlåt, menar inte att vara elak men varför tar man bort sitt barn bara för att det är tätt? Antar det är anledningen? Annars, varför?
Råder dig att inte vara själv.
Min med. abort gjorde dock inte särskilt ont. Mensvärk ungefär, lite värre. Blödde massor när det höll på så att säga, men sen var det inte så mycket efteråt och det slutade rätt snabbt hos mig.
Okej, ska dit i morgon, men hoppas jag kan säga till dem att jag tänker göra det på torsdag!
Får se vad de säger
Okej, ska dit i morgon, men hoppas jag kan säga till dem att jag tänker göra det på torsdag!
Får se vad de säger
Jag har gjort abort i v 13 och 14. Det gjorde ont såklart. Värkar gör ont. Jag hade inte kunnat ta hand om någon. Vänta tills pappan kan ta barnet.
Jag gjorde ne midicinsk abort igår hemma. Hade nog klarat mig själv men visst inte innan eftersom det varierar så sjukt myckt mellan folk så jag tvingade maken vara hemma så att han kunde hämta barn på dagis och ta ahnd om. Hade jag haft barn hemma hade det itne funkat!!
så var inte själ, om du inte inte redan gjrot det....
Nu är allt ute tror ja, inte haft mer verk än mensverk och blödningen börjat avta!
Allt fick superbra!
Tack för att ni delat med er och tar er tid att skriva!! Tack tack tack förutom du som hade konstig åsikt !