• Studsjessi

strulande mens i samband med avslutad amning??

Hej
    Haft mens sen tre månader tillbaka och jag har nattammat under den tiden.
    Då har mensen kommit ungefär med 32 dagars mellanrum.
    Nu slutade jag amma helt och hållet för fem dagar sen och idag fick jag en blödning som var åt det bruna hållet på dag 25.
    Är det normalt med sånna rubbningar när man slutar amma?

//Jessica

• Svar på tråden strulande mens i samband med avslutad amning??
  • trolliz

En till som undrar. Kan vara bra att veta. Ska snart sluta amma och har inte haft någon mens alls än!

• vad ska man heta

Oh ja, det är helt normalt. Ibland kanske du även ammar mer, då kan mensen hoppa över en månad. All energi går åt till mjölk, mensen kommer om det finns energi för det :)

• oldy

Följer!

Slutade amma för 5,5 månad sedan och mensen strular än. Mellanblödningar och mensvärk hela tiden..

• Studsjessi

Jag la även upp frågan hos "fråga experten barnmorskan" och hon sa att det är helt normalt att mensen strular upp till 6 månader efter att man slutat att amma.

Så det blir väl till att stå ut eller skaffa en liten till

//Jessica

• oldy
    Studsjessi skrev 2014-07-16 22:13:08 följande:

Jag la även upp frågan hos "fråga experten barnmorskan" och hon sa att det är helt normalt att mensen strular upp till 6 månader efter att man slutat att amma.

Så det blir väl till att stå ut eller skaffa en liten till smile5.gif

//Jessica

Ja det kan ju klart ta sin tid. Men har inte ammat på heltid sedan november, och det är väl ändå bara helamning som ska hålla mensen borta? Ammade kanske till 90% (gav ersättning upptill) fram tills mitten av februari.

Men när jag var på mvc och berättade om mina mellanblödningar & konstant molande mensvärk sa hon att det inte var bra, fortsätter det skulle jag söka hjälp.

Så nu har jag i alla fall bokat tid hos gyn, hoppas de kan se till att jag blir normal igen..
Svar på tråden strulande mens i samband med avslutad amning??