Kärlekslås och årsdagar
Hej!
Trenden i att sätta kärlekslås på broar runt om i världen har ju även blivit populärt i Sverige. Är det någon av er som tillsammans med er partner satt fast ett hänglås någonstans för att därefter kasta nycklarna i vattnet nedanför, detta för att symbolisera evig kärlek <3 Jag tycker det låter väldigt fint, men är det det "i verkligheten"?
Jag och min sambo firar snart ett år tillsammans och jag funderar på att ge honom ett lås vi kan sätta fast på en bro under vår resa. Är det konstigt att "ge bort" ett sådant utan att det är ett gemensamt beslut? Kan man göra det på en årsdag, eller är det en finare "bröllopsdagsgrej" eller morgongåva?
Och på tal om ettårsdag, ni som varit tillsammans med er sambo/make(a) längre tid. Finns det något ni känner att ni "skulle börjat med tidigare"? Innan nån tradition finns har man ju liksom chansen ;) Om det finns nåt smart som någon kommit på i efterhand? Ett kärlekslås per år? Skulle det ens gå? :P
Förvirrad och kär med framtidsdrömmar, tur att det finns så många kloka människor här :)
Mvh