• kotten86

Jag går under psykisk! Inget funkar! Hjälp?!!

Nu behöver jag stöd och råd hur jag ska göra. Känner mig desperat och förstörd,:(
    Nu har jag tagit 4cytotec i måndags, innan min kirurgiska abort. Som misslyckades då det är 16mm kvar av nåt. Blödde bara pyttelite efter ingreppet men avtog efter 1 timme.
    Krystning värkar från kvällen på måndagen till tis natt efter cytotecen.

Onsdag morgon medicinsk abort 4 cytotec sätter igång så det känns som förlossning,, efter bara 20min efter. Känns som ryggen skulle gå av ! Tramadol sätts in och smärtan försvinner men livmodern fortsätter att jobba. Slem forsar ut! Men inget blod.
    4 Tim senare 2 cytotec till som tas under tungan . Livmodern jobbar för fullt men lätt mensvärk ( va ju hög av tramadol).

4 Tim går utan blod. Blir hemskickad med 4 cytotec som jag tar när jag kommer hem,.
    Efter dom tab så stannade livmodern upp och slutar att jobba. Som att den strejkar.

Känner endast hugg mellan benen och hela magen är helt utspänd av svullnad. Och ont i svanken . Känner mig överkörd psykisk och fysisk. Gör ont att kissa för då känns det som fan i livmodern som spänner till och försöker krysta utan sammandragningar . Ibland går det knappt att kissa:(.

Nu ger jag upp och jag vägrar ta mer cytotec bara för läkarna tycker det är mer effektivt och billigare än att genom gå en akut skrapning .
    I 3dygn har min livmoder jobbat med att krysta ut det som är kvar i livmodern men det är som det är något i vägen.

Ju mer cytotec man tar som är en magsårsmedicin desto mer uteblir biverkningarna. Det är ju av biverkningarna man får ett missfall eller blödning eller sammandragningar . Alla personer är olika och alla får ju inte den önskade biverkningen .
    Mina överdoseringar av cytotec har tagit bort min magkatarr, halsbränna, fått mina tarmar att bli förstoppade och gAsig. Sammandragningar som var i 3 dygn tills 3 dosen cytotec som fick allt att avstanna.

Kontroll på tisdag där man ska diskutera om hur man ska göra. Om man ska fortsätta cytotec eller låta kroppen sköta sig själv. Akut skrapning kommer jag bara få om det går längre än 2 veckor och kroppen inte stöter ut det själv:(.
    Vad är det med sjukvården?

Nästan som jag hoppas på en infektion nu så dom tar mig på allvar!
    Jag orkar inte ta mer cytotec . Min livmoder är så känslig och klarar inte att jobba såhär hårt utan resultat!
    Ska fan stämma sjukhuset , så himla arg!
    Man undrar om det är att jag fick så mycket blodstillande på sjukhuset i måndags( fick 2 olika preparat och 2sprutor innan ingreppet). Har en blödarsjuka . Men den är också varierande. Som läkare ska dom alltid testa för att se hur lång blödningstiden är och sen se om medicin behövs . För ibland kan blödarsjukan var så man blöder som en normal person som inte har sjukdomen och ibland så slutar man inte blöda först 1-2 Tim efter.

Ikväll har jag ingen feber bara att jag svettas som en tok, brösten är fortfarande ömma så verkar som jag fortfarande har graviditets hormoner kvar. Jag är helt slut:(:(:(.

• Svar på tråden Jag går under psykisk! Inget funkar! Hjälp?!!
  • Anonym (hm)

Du kan lita på vården, din behandling är ren rutin och inget extremt. Har läkaren gjort en bedömning så kan du lugnt lita på den. Man gör inte skrapning för att det är kul utan bara om det behövs. Ge det lite tid och koppla av i värmen. Inget ont som för något gott med sig du slipper ju magkatarr i alla fall. Du skall se att det löser sig till det bästa.

• kotten86

Ne men jag gjorde ju skrapning första gången för att slippa leka runt med tabletter . Att det misslyckades är rent förjävligt!

Jag gillar inte läkaren alls .

Dom på gynakuten lovade mig en skrapning om det inte gick med tabletterna.

Medan man träffar en förjävlig läkare på abortmottagningen som bara var en ren jävla bitch!

• kotten86
    RazorTongue skrev 2014-07-09 23:46:33 följande:

Åk till akuten.

Har varit på gynakuten 2 ggr. Dom kan inte göra så mycket mer än att ge mig smärtlindring sa dom:(.

Idag ska jag försöka be mig ut att springa 1 mil för att framkalla själv en blödning . Och få igång mina tarmar som står still sen måndags.
  • kotten86

Status: buksmärtor från inatt kl 03:00

Går upp halv 7 av att kramperna kommer tättare. Blöder som en gnu och svimmar av smärtan:(:(.

Kommer in akut och får smärtstillande . Fortfarande rester kvar i livmodern visade gyn och det är endast blod som kommer ut.

Får blodstillande, och en remiss på att få göra en skrapning i min hemkommun ,

Dom sa till mig bör göras så fort som möjligt för att undvika krångel av livmodern. Fick inte göra skrapning på de sjukhuset pga jag:

1: bor inte där( är utomlands )

2: dom måste vänta på att blödningen stannar av.

3: bättre att åka hem och göra de hemma.

Jävlar vad jag blir iväg skickad hela tiden . Har så ont i livmodern att det gör ont att skratta,kissa och röra sig:(

När dom sa att dom vill sätta in fler cytotec så sa jag direkt nej ! Min livmoder är såå jävla öm att den kommer gå sönder om den får mer.

Problemet är att jag är inte hemma först ikväll. Så, frågan är om man kan skrapas så sent?

Svar på tråden Jag går under psykisk! Inget funkar! Hjälp?!!