• Nixe

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Skumbollen skrev 2014-10-07 18:54:13 följande:

Vad märkligt, jag fick köpa en storlek mindre på hm. De måste ju varit felmärkta de du fick tag på.

Jag köpte också byxor på hm men fick gå upp två storlekar och då var de ändå lite tajta. I de vanliga jeansen (förutom att de inte gick att knäppa helt) hade jag min vanliga storlek. Och då har jag ändå gått ner fyra kg sen jag blev gravid :-/
  • Nixe
    JhjärtaK skrev 2014-10-17 07:03:15 följande:

Igår var jag på UL (igen ) och allt var bra med bebisarna! Om läkaren gissade så tror hon att det är två tjejer där inne

Här är en bild på tvilling ett och tvilling två.

Men ååh vilken söt liten näsa där då! :D

• Nixe
    JhjärtaK skrev 2014-10-22 11:51:17 följande:

Gör det ruggigt ont så tycker jag att du skall åka in och kontrollera så att det inte är hydroneuvros eller ryggskott. Jag fick hydroneuvros under graviditeten med dottern och det gjorde som du säger ont mer på mitten. Inget livshotande och inget farligt för fostret alls, det gör bara hutlöst ont! Livmodern växte så att den täppte till utloppet ur ena njuren så att den blev förstorad vilket var det som gjorde ont.

Hur tidigt fick du hydronefros med dottern? Har huggande smärta precis över njurarna till och från men min bm sa att man inte kan få det så här tidigt (är i v 19 nu). Måste man vara längre gången för stt det ska vara en möjlighet?
  • Nixe
    Mimipig skrev 2014-10-23 22:17:52 följande:

Kul! Vi tänker köpa Bugaboo Buffalo på nätet från Holland (där de tillverkas). Först tänkte vi köpa den på vår New York-resa nästa vecka, men nu insåg vi att med specialbagage etc så blev det inte tillräckligt stor skillnad i pris för att orka. Någon mer som fallit för Buffalon?

Det tänker vi också göra! Vilken butik tänker ni beställa från? Har inte jämfört priser än utan mest fastnat på babyplus
  • Nixe

RUL idag och allt såg fint ut! Bf 21/3 :) vet inte om bilden kommer med om man lägger in från mobilen men jag testar.
  • Nixe

Fick massor av bilder så det är kul även om hon fick pressa rätt bra på magen för att få bebisen att visa upp sig lite :) en liten vinkande hand! Hur häftigt som helst :D

• Nixe
    Mimipig skrev 2014-10-24 21:32:18 följande:
    Yes! BabyPlus! Jag fick en offert på 989 euro inkl frakt. Jag tror jag tar färgen Dark Khaki, lite roligare än helsvart. Svart är ju annars väldigt stilrent, men tänker på min kompis som utbrast "svart?! Ingen bäbis är söt i svart!".
    åh det var ju ett jättebra pris! vad ingår då egentligen? jag tänkte köpa vagnen, babyskydd+bas och den där nya stokkestolen med sittern till i ett paket och hoppas de känner sig givmilda med paketrabatter Skrattande ja färg är himla krångligt.. skulle vilja ha en i duvblått men det finns ju så klart inte just till buffalon. tror jag kommer tröttna på rött eller blått så min plan är att köpa all-black med svart sufflett och sen byta till ngt eget Glad dock var det någon som sa till mig att chassit jättelätt blir repigt och fult med all-black men jag har inte hittat någon mer info om detta...

• Nixe
    snö 81 skrev 2014-11-01 19:39:05 följande:

Halvvägs idag, och magen känns enorm :)

Åh, har vi samma bf? 21a? Jag har fått värsta magen typ sista veckan, hann inte ens märka att den kom men nu är naveln till och med på väg bort :-/ är det någon som har tips på bra olja att smörja in sig med? Magen då alltså
  • Nixe

Jag har också tyckt att min mage är jättestor så det är skönt att se att jag inte är ensam om den känslan ;) många kollegor som kommenterar den nu också.

1,5 v gammal bild så den är tagen i v 20+0, ännu lite större idag :) har också sett små kickar från utsidan men man måste verkligen titta noga :P
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?