• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Skumbollen
    Tussludd skrev 2014-09-01 10:38:43 följande:
    Haha! Jag har också ett extremt luktsinne just nu. Min stackars man har fått tömma och skura kylskåpet 4 gånger för att försöka bli av med lukten som gör att jag kräks varje morgon när jag ska plocka fram frukostgrejer. :) har en kollega på jobbet som numera stinker svett, hulkar om någon har mycket parfym och kan inte uppehålla mig i köttdisken någon längre stund. Men jag fick lergigan comp förra veckan och det hjälper! Lukten finns kvar, men jag slipper kräkas varje gång.
    Har du provat att ställa ett glas ättikssprit i kylen mot dofter? Ett husmorstips som vi kör ofta :)

Själv har jag grymt ont av sonens bajsblöjor och kräks i handfatet nästan varje gång... Stackarn blir ju livrädd. Hoppas det slutar snart!
  • Tussludd
    Skumbollen skrev 2014-09-01 14:53:18 följande:

Har du provat att ställa ett glas ättikssprit i kylen mot dofter? Ett husmorstips som vi kör ofta :)

Själv har jag grymt ont av sonens bajsblöjor och kräks i handfatet nästan varje gång... Stackarn blir ju livrädd. Hoppas det slutar snart!

Stackars liten, han förstår väl ingenting. :)

Tack för tipset med ättikspriten. Tror dock inte att det är något särskilt som luktar, maken känner inget iaf... Men det kan vara värt ett försök!
  • Mimipig
    JhjärtaK skrev 2014-09-01 13:52:19 följande:
    Nej, är helt normalt att molvärken avtar när man närmar sig eller har gått förbi vecka 12. 12-16 kallas väl också för "spökveckor" tror jag då man oftast inte känner sig lika gravid och magen är inte lika svullen heller (oftast) så man ser kanske inte gravid ut heller innan den "riktiga" magen kommer. Så allt är säkerligen fortfarande toppen!
    De där spökveckorma låter som något helt i min smak! Var på läkarbesök hos bm idag för att prata om Migräntabletter etc. Jag frågade om svullna tarmar och när de ska lugna sig. "Har aldrig hört talas om att tarmarna svullnar så hör tidigt. Kan det vara din magsjuka i somras kanske? Dra ner på kaffet." Sa han - 70-årig man. Tror honom inte. Jag är (väl) knappast ensam om svullen, stenhård mage som är ok på morgonen och sprängis på kvällen?
  • Mimipig
    Tussludd skrev 2014-09-01 10:38:43 följande:
    Haha! Jag har också ett extremt luktsinne just nu. Min stackars man har fått tömma och skura kylskåpet 4 gånger för att försöka bli av med lukten som gör att jag kräks varje morgon när jag ska plocka fram frukostgrejer. :) har en kollega på jobbet som numera stinker svett, hulkar om någon har mycket parfym och kan inte uppehålla mig i köttdisken någon längre stund. Men jag fick lergigan comp förra veckan och det hjälper! Lukten finns kvar, men jag slipper kräkas varje gång.
    Jag bad min man att köpa "luktfritt" snacks till sig själv igår. Vad kommer han hem med? Ost och ölkorv!!! "Hur tänkte du? Jag avskyr ju stanken annars också!" "Jag tänkte att jag kan vända mig bort lite i soffan". Han fick lämna rummet.
  • mizzidus

Börjar nog allt synas lite nu, v12 (11+5)
    Känner mig så svullen och om jag är såhär "stor" i vecka 12...hur stor kommer jag bli sen tro??!! Kommer nog inte kunna dölja magen så länge till iaf haha :)
  • JhjärtaK
    Mimipig skrev 2014-09-01 23:36:54 följande:

Förresten - är det någon mer som har blivit klumpig?

Japp, blev det under graviditeten med dottern också och sen satt det i ett bra tag. Har ännu inte blivit maxat klantig än men det kommer
  • JhjärtaK
    Mimipig skrev 2014-09-01 23:27:33 följande:
    De där spökveckorma låter som något helt i min smak! Var på läkarbesök hos bm idag för att prata om Migräntabletter etc. Jag frågade om svullna tarmar och när de ska lugna sig. "Har aldrig hört talas om att tarmarna svullnar så hör tidigt. Kan det vara din magsjuka i somras kanske? Dra ner på kaffet." Sa han - 70-årig man. Tror honom inte. Jag är (väl) knappast ensam om svullen, stenhård mage som är ok på morgonen och sprängis på kvällen?
    Alltså herregud att säga en sådan sak! Det är ju jättemånga vars tarmar svullnar redan i vecka 6 och gör så att de ser fem månader gravida ut!

Min mage är helt klart mer svullen på kvällarna. Har nu tagit på mig ett par kostymbyxor som jag köpte i höstas då jag vägde några kilon mer och redan nu på morgonen sitter de tight över magen och vet att det inte kommer att bli bättre under dagen så att säga
  • lovley00

Har gaser så jäkla jobbigt men värst är att jag ibland får som unken smak i munnen, svårt att förklara men någon som känner igen sig? Man vill liksom äta nått så det ska försvinna och det har jag gjort förra graviditeterna och då slutade vågen på +30kg och nej vill absolut inte gå upp så mycket. +2kg hittills i v11+5.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?