• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Kpax
    Mimipig skrev 2014-09-01 23:27:33 följande:

De där spökveckorma låter som något helt i min smak! Var på läkarbesök hos bm idag för att prata om Migräntabletter etc. Jag frågade om svullna tarmar och när de ska lugna sig. "Har aldrig hört talas om att tarmarna svullnar så hör tidigt. Kan det vara din magsjuka i somras kanske? Dra ner på kaffet." Sa han - 70-årig man. Tror honom inte. Jag är (väl) knappast ensam om svullen, stenhård mage som är ok på morgonen och sprängis på kvällen?

Men va? Jag har varit uppblåst och gasig sen innan jag testade positivt, och det verkar jag ju inte vara ensam om.
  • Kpax

Jaha, vecka 15 idag!

Fortfarande tjock utan bebiskula, och fortfarande osäker på om det finns något där inne.

Illamåendet håller sig borta, däremot tycker jag att jag är onaturligt trött och väldigt irriterad på det mesta. Jag har ont i ländryggen också, så jag BORDE väl vara gravid va? En evighet kvar till RUL (månadsskiftet september / oktober), jag som bara vill shoppa vagn och kläder och namnspåna! :)

• Ninat
    laila88 skrev 2014-09-02 16:33:18 följande:

Fick idag tag i en barnmorska :) Inget kub för mig inte :/ bara kvinnor över 35 som får göra det här, typiskt.

Men inskrivning om drygt två veckor iaf. Känns som en evighet allt just nu.

Rösten höll på ge vika då jag sa att jag skulle göra detta själv. Men hon var positiv och peppande så jag hoppas det blev ett bra val att gå till en privat klinik, vilket jag inte ens visste fanns här :)

Jag går också igenom detta själv. Jag fick välja mellan killen och bebisen så mitt val var inte svårt! Vi klarar detta galant :)
  • Kurona

Tänkte bara höra om den här tråden enbart är för förstgångsföderskor? Verkar vara så mycket liv här :)

• lovley00
    Kurona skrev 2014-09-02 21:18:03 följande:

Tänkte bara höra om den här tråden enbart är för förstgångsföderskor? Verkar vara så mycket liv här :)

Då har jag kommit fel för detta är min fjärde graviditet ????
  • lovley00
    lovley00 skrev 2014-09-02 21:59:08 följande:
    Försökte göra en glad gubbe men vart massa frågetecken :)
  • Kurona
    lovley00 skrev 2014-09-02 21:59:08 följande:

Okay,  så då kan jag alltså hänga på här?

Är gravid i vecka 11 (10+0) och har BF 30/3. Har en son som närmar sig två år. 

• laila88
    Ninat skrev 2014-09-02 21:10:40 följande:

Jag går också igenom detta själv. Jag fick välja mellan killen och bebisen så mitt val var inte svårt! Vi klarar detta galant :)

Tråkigt att det blivit så! men det är faktiskt skönt att höra fler som är i en liknande sits, och vid samma tid också :)

Har ett barn sedan innan och det här blir första gången jag gör det här själv, både skrämmande och lite tufft :) barnmorskan jag pratade med idag sa "lägg händerna på magen och säg till bebisen nu är det du och jag, nu gör vi det här!" :)
  • laila88
    Kurona skrev 2014-09-02 22:04:23 följande:

Okay,  så då kan jag alltså hänga på här?

Är gravid i vecka 11 (10+0) och har BF 30/3. Har en son som närmar sig två år. 

Tråden startades av en förstagångsföderska :) men har blivit rätt blandad :)

Själv väntar jag mitt andra :)
  • skarlsson84

Va länge sen jag va inne här:)nu är jag i vecka 13+6= vecka 14:) har mått prima hela graviditeten :) har rul om 5 veckor ca har redan gjort kub i vecka 11 +4 då va bebis 9.8 cm lång o 7 mm fötter :) har bf 4/3

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?