• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • ManoMani
    Kpax skrev 2014-08-26 20:31:43 följande:

Är det ingen som börjat få mage som vill lägga upp bild? :)

Haha roligt att du gillar oxå få magen :)).. me too
  • JhjärtaK
    Joooj0 skrev 2014-09-03 06:45:38 följande:

Så länge man har kvar symtom är ju bara bra, min ryggvärk har lagt sig, visst känner man sig trött efter en arbetsdag, men inte alls på samma sätt som förut orken är starkare nu:) illamåendet har lagt sig en del nu, vilket är hur skönt som helst:) nr har alla RUL? Ja fick tid 21 oktober, längtar!!!!:)

Ja jag får tänka så att de flesta symptom finns ju kvar och det är ju inte konstigt att symptom ändras heller

Får veta nästa vecka när RUL blir då jag har del två av inskrivningen på tisdag. Skall bli spännande att se vilket datum det blir men troligtvis i slutet av oktober eller början av november. Kommer ihåg att vi hade den 21 oktober med dottern då hennes bf var den 18:e mars Vilket bf har du?
  • TigerBamse

Oj vad här skrivs! Har knappt vågat visa mig här då jag tyckt att jag mått för bra för att verkligen vara gravid. Har dock gått upp nästan 3 kg, är otroligt trött, ömma bröst och en hel del springande på toaletten (dock bara dagtid). Så, jag har väl inte känt mig överdrivet gravid om man jämför med hur vissa andra mår...

Idag äntligen var det dags för vårt andra ultraljud som gjordes av överläkare. V 13 (12+1) idag och kotten har växt till 5,8 cm. Allt såg bra ut såhär långt. Helt överlycklig var jag och han gratulerade till att må så pass bra som jag gör vilket är en enorm fördel för mig som har diabetes typ 1 och behöver äta som vanligt. Känns fantastiskt! Blev så glad att jag glömde be om att få en bild. Nåja, huvudsaken är ju ändå att det såg bra ut. Det blir fler tillfällen att be om en bild tänker jag.

Nu vill man bara skrika ut till hela världen men någonstans vill jag ändå vänta lite, låta vissa få undra å få fråga om det är så... svårt det där!

• Yllraz
    mizzidus skrev 2014-09-03 00:09:37 följande:
    Tack! 
    Jag har redan berättat för nära vänner, jobbet och min familj.
    Har liksom inte gått officiellt med det på sociala medier ännu med vänner jag samlat på mig under åren på gymnasiet osv, folk som jag inte träffar så ofta...tänkte vänta till efter jag har varit på KUB-testet den 10e september, kanske någon vecka eller två till efter det möjligtvis, det beror på hur länge jag kan hålla mig ;) blir ju så ivrig att vilja skrika ut det! 
    Samma här! Är öppen med det om det "kommer på tal" men väntar med t.ex. fb tills efter kub iaf :)
  • lovley00

Var på kub idag men jag har inget foster som växer även fast livmoder och kroppen fortsätter vara gravid, det var nog en av dom sjukaste saker jag någonsin varit med om gått 13v och det lilla dom hittade var knappt 4mm. Väntar nu på gyn remis för att få kroppen att sluta vara gravid.

Hade hellre valt ett missfall för då vet man att något var fel, jag vart så sjukt chockad och tänkte nä men dom tittar fel såklart fostret finns där. :(

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?