• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Villhaenbebbe
    Teresiat skrev 2014-09-08 15:54:45 följande:

Just hemkommen från bm besök. Nästa besök är RUL 16/10 sen i nov blir bm besök nr 3.. Jag är sååå glad nu!!! Idag pratade bm om hjärtljud och då frågade jag lite försiktigt om vi kunde lyssna på hjärtat redan nu trots att jag vet att det är svårt att höra. Då log hon och sa "ok, vi kan lyssna via ultraljudsapparaten även fast jag inte får egentligen".. Så vi fick se lilla pyret igen med andra ord!! Oj oj det hade jag inte räknat med eftersom de har varit sjukt strikta och restriktiva med ul. Pyret har vuxit massor och såg ut att trivas gott i magen. Vilken lycka! Det är så otroligt att se det röra sig trots att man inte känner nååågot i magen.

Åhh jag var också hos BN idag på inskrivning.. Vågade inte ens fråga om jag fick lyssna då jag var inställd på ett nej :( Jag fick min tid för UL 20/10.. känns som en evighet.. 
    Men vad kul att du fick se lill*n!! :) 

Förresten så tog min BM inget urinprov.. Brukar dom inte göra det vid inskrivning? 
  • Joooj0

Hej hej tråden! Varit lite frånvarande några dar. Haft värdens energi i helgen, men kände av d igår kväll då var man död. Oxå varit en hormonbomb till för någon vecka sen då jag äntligen lugnat ner mig:) varit så känslig på många plan, tagit åt mig av saker. Oroat mig. Blivit arg för inget. Och inte känt igen mig själv!! Aldrig mått så här dåligt i mina förra grav!:( idag gjorde vi moderkaksprov, och fick se knyttet för första gången:) nu är d mer verkligt, och fick flytta bf 1 dag bak:) nu villaområde njuta resten av dagen, hur mår ni? Nån som mår illa längre?

• Madelia

Idag har jag varit och tagit cellprov, bm sa också att allt såg fint ut. Inte för jag vet vad hon skulle kunna se, men är nöjd över allt som låter som att det ser bra ut, haha!

Har även bokat RUL idag, så om 3 veckor, 30 sept, får vi förhoppningsvis reda på om det är en liten flicka el pojke vi väntar på:)

• Teresiat

Villhaenbebbe.. Jo det brukar de göra för att kolla äggviteämnen. Jag fick lämna både på inskrivningen och idag igen på besök nr 2. Mystiskt, kan din bm ha glömt?

• Kpax
    Sail on silvergirl skrev 2014-09-08 09:33:26 följande:

Har fått en tid för ett ul idag 14.00. Det känns som att det är kört tyvärr... Ingen ljusrosa blödning här inte... Återkommer senare.

Usch vad orolig du måste ha varit! Hur gick det??
  • Kpax
    Mimipig skrev 2014-09-07 22:42:02 följande:

Två frågor:

1. Jag har varit pigg hela tiden fram till förra veckan. Någon mer som blivit trött först i v 11-12?

2. När kommer den där utlovade avsvällningen av magen/tarmarna egentligen???

Jag var JÄTTETRÖTT i början, sedan blev det lite bättre, och nu tycker jag att det är sämre igen.

Angående uppblåstheten tycker jag att det är lite bättre sedan en vecka, inte helt bra, och jag är fortfarande gasig, men magen känns inte fullt så spänd. Jag är i v 14+6
  • JhjärtaK
    Joooj0 skrev 2014-09-08 15:58:48 följande:

Hej hej tråden! Varit lite frånvarande några dar. Haft värdens energi i helgen, men kände av d igår kväll då var man död. Oxå varit en hormonbomb till för någon vecka sen då jag äntligen lugnat ner mig:) varit så känslig på många plan, tagit åt mig av saker. Oroat mig. Blivit arg för inget. Och inte känt igen mig själv!! Aldrig mått så här dåligt i mina förra grav!:( idag gjorde vi moderkaksprov, och fick se knyttet för första gången:) nu är d mer verkligt, och fick flytta bf 1 dag bak:) nu villaområde njuta resten av dagen, hur mår ni? Nån som mår illa längre?

Härligt att fått se bebisen!

Mår illa som bara den. Kommer framåt eftermiddagen och eskalerar ända tills jag går och lägger mig vid kl 20 . Skall till bm imorgon och kommer be henne skriva ut lergigan comp så kanske jag kan funktionera som en vanlig människa även efter jobbet. Mådde inte såhär dåligt med dottern och hoppas att det lägger sig i vecka 13.
  • Pojkmamma01

Jag är i v 14.. Går in i v 15 på torsdag.. Och känner mig mindre gravid? Är det vanligt?

Brösten ömmar inte så mycket längre.. Jag har inget direkt "mensvärk" som jag hade från början utan mer som ett tryck neråt.. Får dock kissa ofta.. Magen är uppblåst..

Skulle lätt kunna göra ett ul till bara för att se att det fortfarande är ok..

Längtar tills jag gjort rul.. Vill bara veta att allt är ok med lill*n..

Är det nån fler som känner sig ömmare nere i "muffen"? Känner mig öm i slidan typ..

• Villhaenbebbe
    Pojkmamma01 skrev 2014-09-08 20:25:21 följande:

Jag är i v 14.. Går in i v 15 på torsdag.. Och känner mig mindre gravid? Är det vanligt?

Brösten ömmar inte så mycket längre.. Jag har inget direkt "mensvärk" som jag hade från början utan mer som ett tryck neråt.. Får dock kissa ofta.. Magen är uppblåst..

Skulle lätt kunna göra ett ul till bara för att se att det fortfarande är ok..

Längtar tills jag gjort rul.. Vill bara veta att allt är ok med lill*n..

Är det nån fler som känner sig ömmare nere i "muffen"? Känner mig öm i slidan typ..

Jag känner precis som dig, många av mina symptom har försvunnit nu i vecka 12.. Det enda jag känner av nu är ryggont! :(

Och jag känner igen mig i det andra också. Har haft ont i fiffi men det är svårt att förklara hur det känns.. Som att någon nyper mig där nere typ haha..
  • Pojkmamma01

Ok.. Skönt att det inte bara är jag..

Det känns hemskt att klaga "att man inte har så mycket symtom" när de finns de med blödningar, missfall.. Jag tänker på er!

När man mådde som skit så klagade man och nu klagar man när man känner för lite.. Som sagt.. Det finns inga garantier men jag längtar tills vi varit på rul.. Och att allt ser bra ut då.. :-|

6 oktober ska jag dit.. Och tror att bf är 11 mars.. Få se om jag blir förflyttad efter rul..

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?