Inlägg från: Smulan 89 |Visa alla inlägg
  • Smulan 89

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Astilbe skrev 2015-03-26 21:18:40 följande:

Nu har vi äntligen haft kejsarsnittet och fått träffa vår fina tjej. Jag är helt förälskad!!! Och väldigt imponerad av hur väl vi har blivit omhändertagna här. Lycka till ni andra som fortfarande väntar på att få träffa era små!

Grattis =)
  • Smulan 89
    KarinIngrid skrev 2015-03-27 04:38:22 följande:

52 cm

4010 gr

27 mars kl 00:46

Äntligen ville jag komma ut till mamma o pappa!

Förlossningsberättelse kommer senare!

Grattis =)
  • Smulan 89
    Mimipig skrev 2015-03-27 23:33:12 följande:

Igår kom vår Walter, kl 19.43. 3990 gram och 53 cm och fullkomligt perfekt! Fattar fortfarande inte att jag gått igenom och fixat en förlossning! Och att det var HAN som bott i min mage så länge. Overkligt.

Grattis =)
  • Smulan 89
    Vikkan333 skrev 2015-03-29 15:37:17 följande:

BF+14 idag MEN imorgon på nästa ul åker jag nog inte hem, de får helt enkelt sätta igång mig vare sig de vill eller inte!

Hade förvärkar hela kvällen igår men de klingade av vid 24?! Innan dess kom de 4-8 min, trodde på riktigt att det var på g.

Snart är alla bebisar i tråden födda! :D Är vi tre som är kvar?

Jag är kvar i alla fall. Bf-2 idag.
  • Smulan 89
    Chuckiiii skrev 2015-03-30 12:47:40 följande:

Efter natt nr 2 med förvärkar kände jag en förändring i det onda natten till den 28e.

Det blev bara värre och halv 6 va vi inne på förlossningen.

Öppen 4cm!

Kl 13.55 va hon ute och helt perfekt!

Grattis =)
  • Smulan 89
    Trollunge85 skrev 2015-03-31 21:08:17 följande:

Har svårt att tro att det kommer starta och jag kommer hinna föda på tre timmar. Det kommer bli ett aprilbarn trots allt. Nu är frågan om den tänkte komma på torsdag när jag fyller år eller på lördag när både svägerska och kusin fyller år eller om den kommer få en egen födelsedag. Kommer bli tätt med kalas och annat oavsett. Trodde nog aldrig att jag skulle gå över så här mycket. Har alltid räknat med mars oavsett och jag tror det har stressat mig mycket de sista dagarna över att mars närmat sig slutet. Men nu när det är kört är jag mer lugn. Kommer få skippa fira min 30-årsdag och träffa familjen i påsk verkar också kört men jag kan inte göra något åt det så nu får det bli som det blir. April är ingen tokig månad den heller. Kommer dock inte överge den här tråden för att gå över till aprilgruppen. Föredrar att hänga med er som jag ändå delat min resa med

Jag har bf idag och det verkar bli april-bebis här också. Det trodde jag ifrån början, men hoppet levde kvar ändå.
  • Smulan 89
    anonym81 skrev 2015-04-02 12:55:38 följande:

17:15 igår forsade vattnet, 18:10 blev vi inskrivna på förlossningen och vår lilla Wilda föddes 21:17 :). Blödde som en gris, och fick en påse järn i morse då hb låg på 88, men mår bra nu och sitter i bilen på väg hem :). Ska bli såååä skönt att komma hem. 3900g och 49cm lång

Grattis =)
  • Smulan 89
    Misty W skrev 2015-04-02 19:43:44 följande:

Grattis alla nya bebisar & mammor!

Har alla små kommit nu eller är det några tappra själar som fortfarande väntar?

Jag är kvar. Bf+4... Hoppas det blir bebis innan midsommar :P
  • Smulan 89
    LillLouise84 skrev 2015-04-04 07:25:13 följande:

Oj vad ni skriver. Grattis till alla som fått sista veckan. Jag har varit utan internet i en hel vecka och missat allt som skrivits. Är det några bebisar som inte kommit ännu?

Ja, min. Bf+4.
  • Smulan 89
    Trollunge85 skrev 2015-04-04 20:22:41 följande:

Ca 30 timmar efter de första värkarna där på natten till den 3 april föddes vårt lilla charmtroll. Så han kom på min födelsedag trots allt. Det var en väldigt utdragen förlossning med först en lång latensfas (typ från 2 på morgonen till 19 på kvällen) Vid åtta var vi på förlossningen och jag var öppen 4 cm och slapp därmed åka hem igen. Fram tills jag var öppen 7 cm klarade jag mig utan något smärtstillande alls även om det var jobbigt men just vid 7 cm tog det stopp och då började vi med tens och värmekudde vilket jag överlevde på en halvtimme innan jag testade lustgasen. Vilken skillnad det blev trots att jag fortfarande kände allt. Detta var runt 2 på morgonen. Krystningarna var jobbiga och jag var väldigt nära att ge upp allt när de kom. Men just då var det skiftbyte och den bestämda barnmorskan och undersköterskan såg till att jag inte fick ge upp. De tvingade mig att byta ställning för att vi skulle få ut honom men dt var många gånger jag bara ville ge upp för det kändes som att huvudet aldrig ville komma fram även om jag fick känna på det. Men till sist kom bara hela bebisen ut med en krystvärk och så hade jag mitt lilla underverk på magen.

Blev bristningar på insidan för han hade satt handen vid huvudet som Stålmannen så dels hade det gjort det svårare för mig och dels hade han skurit upp insidan. Vi blev även tvungna att stanna en stund på komplikationsavdelningen (eller vad den heter) för jag hade feber och kunde inte kissa. Men nu är allt bra och vi befinner oss på familje-BB och försöker förstå att nu är allt över och det stora föräldraäventyret har börjat.

Grattis =)
  • Smulan 89
    Kpax skrev 2015-04-05 21:23:50 följande:
    Jag vet inte riktigt... Jag har fått så jäkla dålig koll på tråden! Känns det ok eller skit?
    Eftersom varje dag om går är ett steg närmare en tredje igångsättning, så känns det skit. Har inget emot att vara gravid, men det finns risker med igångsättning oh två olika risker/komplikationer har jag redan testat. Önskar så att det skulle starta själv den här gången.
  • Smulan 89

Skulle blivit igångsatt den 9/4 kl 09, men värkarna började vid midnatt samma dag, så vi kom in med värkar kl 08:30 den 9:e =) 
    3 tim efteråt, kl 11:34 kom vår dotter. En stor tjej på 5040 g och 55 cm lång. Vi kom hem idag och mår bra. Jag fick en rejäl blödning även denna gång på ca 2,5-3 liter, men mår ganska bra nu.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?