• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Tussludd

Åh vad häftigt med fladder! Jag har inte känt något än, (v15), men det kommer väl. :) köpte ett par mammabyxor på HM igår. GUD VAD SKÖNT det var!! Kändes som att magen äntligen blev fri. Hade inte tyckt att jeansen jag annars hade var så obekväma, men nu vill jag inte ha dem mer. :) jag mår inte illa så mycket längre, men kan fortfarande kräkas vid luktintryck. Igår räckte det med att öppna diskmaskinen...

• snö 81
    Beautyfly skrev 2014-09-12 07:17:27 följande:

Hej hej

Tänkte hoppa in här om jag får. Väntar andra barnet i början/mitten på mars är 26 år och bor i Norrland och har haft en rätt bra graviditet bortsett från att min hormonella migrän kom som ett brev på posten samma dag som jag blev gravid. Ligger i kraftiga migränanfall tre till sex gånger i veckan och har varit sjukskriven sen v 6.

Så tänkte de kunde vara skönt med lite folk som är i "samma sits" att ventilera oro å glädje med ??

Jag har också hormonell migrän i vanliga fall, men jag har turen att graviditet är som medicin för mig.

Jag hoppas verkligen att du inte ska behöva ha migrän hela vägen till förlossningen, det tar bort så mycket av glädjen av att vara gravid om man mår dåligt hela tiden.
  • Beautyfly

Snö 81

Ja dessvärre verkar jag vara en av de som får dras med detta tills förlossningen. Läkarna å BM säger att de ska ha gått över innan v 12 annars är risken stor att de inte går över. Nu går jag akupunktur två ggr i veckan å hoppas på att de ska göra underverk :)

Skönt att du slipper migränen nu under grav. De är verkligen inget jag önskar någon så fruktansvärt hjälplös å ynklig blir man. Men de kommer ju nått fantastiskt ur de i slutet iaf :)

• LillLouise84

Fy tusan för migrän och gravid. Jag hade migrän en dag för någon vecka sen men det gick som tur över. Jag har också hormonell migrän i vanliga fall men slipper undan graviditet än så länge. Jag brukar annars alltid ha migrän andra mens dagen

• KarinIngrid

Idag har jag ätit en hel portion lunch för första gången på över en månad!!!!

Så himla skönt och gott var det!

Jag har tidigare inte känt nån smak på nåt annat än när det smakat illa. Och så har jag inte kunnat äta mer än ett par tuggor och oftast kräkts.
    idag åt jag en hel portion!!!!

Kanske kanske vänder det nu! *hoppas hoppas*

• JhjärtaK
    KarinIngrid skrev 2014-09-12 13:46:32 följande:

Idag har jag ätit en hel portion lunch för första gången på över en månad!!!!

Så himla skönt och gott var det!

Jag har tidigare inte känt nån smak på nåt annat än när det smakat illa. Och så har jag inte kunnat äta mer än ett par tuggor och oftast kräkts.
    idag åt jag en hel portion!!!!

Kanske kanske vänder det nu! *hoppas hoppas*

Gud så skönt!

Jag började med lergigan comp igår kväll vid middagen och tyckte inte att den hjälpte så mycket men testade att ta den till lunchen idag och ännu har illamåendet hållit sig borta så hoppas hoppas!! Tänkte testa att ta en per dag i två veckor och sedan sluta för att se om illamående-perioden är över eller ej. 
  • Zandra30plus

Hejsan alla :). Jag hänger gärna med er här. Har bf 3 mars. Mått ganska bra hittills. Har ont emellanåt men verkar ju vara vanligt enligt bm jag var hos igår. Fick höra hjärtslagen som var fantastiskt att få uppleva <3

Bilden är från mitt ultraljud vecka 10+6.

• mizzidus
    Zandra30plus skrev 2014-09-12 15:42:09 följande:

Hejsan alla :). Jag hänger gärna med er här. Har bf 3 mars. Mått ganska bra hittills. Har ont emellanåt men verkar ju vara vanligt enligt bm jag var hos igår. Fick höra hjärtslagen som var fantastiskt att få uppleva <3

Bilden är från mitt ultraljud vecka 10+6.

Åh vad härligt att höra hjärtljuden! :) och mysig bild! 
  • Villhaenbebbe

Hej alla! :) har varit lugnt här över helgen, hoppas ni haft det bra!

Här kommer en magbild i vecka 13

Jag tycker det är så svårt att avgöra om det är bäbis som gör min mage så stor och hård eller om det bara är tarmar..

Jag var inte pinnsmal innan men absolut inte så här stor haha!

Någon fler som vägde runt 60kg och var 160 cm? Hur ser era magar ut?

Jag vill även se andras magar, kul tycker jag :) :)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?