• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • mizzidus
    mizzidus skrev 2014-10-07 06:34:35 följande:
    Magen växer så det knakar, denna bild togs igår, är idag i V 17 (16+4) 
    16+5 menar jag haha :P
  • JhjärtaK
    mizzidus skrev 2014-10-07 06:35:24 följande:
    16+5 menar jag haha :P
    Fin mage hos dig också
  • KarinIngrid

mizzidus skrev 2014-10-07 06:34:35 följande:

Magen växer så det knakar, denna bild togs igår, är idag i V 17 (16+4) 

Så fin mage!!

Jag går in i vecka 17 idag!

• KarinIngrid

oj nu hamnade bilderna lite fel..
    jag skulle svara på din bild mizzidus att din mage var fin!

Och sen lägga in min egen, men det hamnade i fel ordning :)

• sommarstad

Påtal om kläder var jag på stan idag. Bor i en småstad men vi har de vanligaste butikerna (hm, lindex kappahl och några till) men bara hm hade mammakläder. Det är en liten avdelning som dessutom var väldigt rörig. Jag älskar småstäder men detta blev jag lite besviken på. Tur är det nära till både Örebro och Karlstad så det blir nån tur till nån av städerna snart för att handla lite till bröllopsresan :)
    Barnavdelningarna är det dock inget fel på så kunde inte låta bli att handla lite till bebisen.  ;)

• Skumbollen
    sommarstad skrev 2014-10-07 17:03:09 följande:

Påtal om kläder var jag på stan idag. Bor i en småstad men vi har de vanligaste butikerna (hm, lindex kappahl och några till) men bara hm hade mammakläder. Det är en liten avdelning som dessutom var väldigt rörig. Jag älskar småstäder men detta blev jag lite besviken på. Tur är det nära till både Örebro och Karlstad så det blir nån tur till nån av städerna snart för att handla lite till bröllopsresan :)
    Barnavdelningarna är det dock inget fel på så kunde inte låta bli att handla lite till bebisen.  ;)

Tyvärr är det inte så jättemycket bättre hos oss i Göteborg. Bästa kläderna till rimliga priser hittar man på nätet tycker jag :)
  • Madelia
    sommarstad skrev 2014-10-07 17:03:09 följande:

Det är precis samma här hemma. Jag har köpt två par mammabyxor från just hm, men sen får det nog mest bli vanliga överdelar i större storlek eller med lite längd. Jag har tittat lite i andra städer, men verkar mest vara hm som har faktiskt.

Åh, vore kul med lite bilder här på vad man handlar till de små också:) jag har inte handlat något till bebisen än, men det börjar klia i fingrarna :)
  • Madelia

Jag har börjat känt lite puffar från bebisen nu tror jag. Försökte först för några dagar sedan bortförklara det som något annat, men jag tror faktiskt det är fosterrörelser. Jag hade

Moderkakan högt upp i bakvägg har jag för mig hon sa, så då kanske det inte är omöjligt att det börjar kännas nu i v.19. Men det är inge fjärilsfladder här utan som en liten pick eller nervryckning typ på insidan :)

• Kpax

Jag var just på HM i Västerås (Erikslund), och jag upptäckte att mammajeans i strl 40 är snoooortight. Alltså, jag har normalt 36-38, och jag köper att jag skulle behöva 38-40 nu. Men det sjuka är att det var över vaderna och resten av benen de var värst, och jag har världens tanigaste vader. Visst att det var "skinny", men det brukar jag ha. Hur som helst, det fanns 38 och 46, typ två st 42 (av fel modell och färg) av alla mammajeans. Fan :(

Blev i alla fall två nya BHar (större), en stor flanellskjorta och ett lite rymligare linne. Fast det var mest byxor jag behövde. Jag har fått låna gravidkläder av en kompis, men de såg ut att passa bättre om tre månader, hehe.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?