Inlägg från: bb2014 |Visa alla inlägg
  • bb2014

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Lejonhierta skrev 2014-08-02 13:03:49 följande:

Tja, jag och papperskorgen har kamperat ihop förr -i eget kontorsrum dock.

Okej du känner ju din kropp bäst :)
  • bb2014
    JhjärtaK skrev 2014-08-04 08:26:12 följande:

Själv har jag fått tillbaka min tonårshy, och då menar jag inte att skrattrynkorna har försvunnit tyvärr .

Samma här...

Brösten har jag vant mig vid. Speciellt att de är så varma!
  • bb2014

Dags för VUL i morgon eftersom jag gjort IVF. Är så spända!! Går in i vecka 9 idag :)

• bb2014
    tovemaja skrev 2014-08-04 18:25:23 följande:

spännande! Lycka till! Jag ska på UL onsdag morgon, är då 9+3 någonting så kan du lägga upp bild blir jag jätteglad över att se vad jag kan förvänta mig!

Fast jag är i vecka 9 (8+0) så du är en vecka längre gången än mig :) och gör som sagt VUL för att se hjärtslag. Vet inte hur bilderna skiljer sug mellan VUL och UL.
  • bb2014

Jag har fått en liten kula i vecka 9. Svårt dock om det är det jag gått upp (gått upp 1-1,5 kg). Den är hård och jag kan inte dra in den. Gjorde IVF så jag har varit rätt svullen, men svullnaden kommer på kvällen. Kulan finns på morgonen :)

Och mitt illamående är bättre (ta i trä) Äter Postafen, har akupressurarmband och börjat förstå när jag ska stoppa i mig mat.

Har till och med blivit sugen på mat! Så hoppas det är borta helt till v. 12 för då åker vi till Malaysia/Borneo.

Har Lergigan också. Inte komp utan vanliga, gillar inte efedrin som kompen innehåller (men har man inget val så har man inte!). Så de kan jag ta när jag är ledig och kan vara lite dåsig. Har hjälp att få nån dag "ledigt" från illamående.

Men jag har varit hemma 3 dagar från jobbet. Och då har jag inte spytt men mått så illa att jag inte kan koncentrera mig.

Annars har jag upptäckt att lite kaffe gör susen. Jag blir illamående av socker. Men en 1/3 kopp svart kaffe, det får igång hungern.

Morot är också nått jag kan äta. Har en skalad bredvid sängen. Sätter klockan 30 min tidigare och äter den och vilar sen så är jag inte helt tom i magen.

Pirrig inför VUL i em. Kommer inte lägga upp några bilder dock. Men kul att se andras :)

• bb2014
    hemlig89 skrev 2014-08-05 13:51:25 följande:

måste fråga er tjejer som gjort tidigt Ultraljud. vart gjorde ni detta?

Ringt runt som en galning och finner ingenting. Har ej valt om jag skall behålla än, men vill se det med egna ögon först...

ngn som vet?

Jag får det genom min IVF Klinik eftersom jag genomgått IVF.

Vänd dig till en privat ultraljudsklinik. Du måste vara runt v. 7-8. Och det kostar runt 500-1500kr beroende på stad/ställe.
  • bb2014

Och om du inte valt att behålla än så rekommenderar jag dig en tid hos BM så snart som möjligt. Där kan du få träffa kurator och prata med.

• bb2014

VULet gick jättebra! Fostret (eller embryo är det väl fortfarade i vecka 9) var 1,6 cm vilket är exakt längd för v.8+1 vilket jag är i idag. Hjärtat pickade på fint och den vickade till och med på rumpan! Skrattande

Så himla roligt att se! Läkaren sa också att risken för missfall är liten när den växt så bra som den gjort. Så det känns ju skönt, även om det inte är något jag oroar mig för.

Så nu är det inskrivning hos BM i morgon!

• bb2014
    Skumbollen skrev 2014-08-05 16:38:55 följande:

Åh vad härligt! Grattis :) vi skall imorgon så jag hoppas på samma tur :)

Tack! Det går alldeles säkert jättebra! :)
  • bb2014

Tack alla :D

mizziduz, jo jag kissar en hel del. Dock mindre nu i vecka 9 på natten. Men det lär ju bli mer. Livmodern växer=trycker på blåsan.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?