• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • minisklini
    Vaniljhjärtan skrev 2014-08-01 16:11:19 följande:
    Alltså igår var jag chockad och less imorse förbannad men nu börjar jag nojja att han kanske har rätt det var jag och sambon som reagera för kraftig men jag vill inte tro det var är så

Men även fast han kanske misstänkte något sådant så beter man sig inte ens i närheten av det sättet. Så känslig som man är kring en graviditet som det redan är så är det aldrig okej att vara respektlös. Fy! Hoppas verkligen att han har fel och att du blir bättre bemött i framtiden! Hjärta
  • ManoMani
    Vaniljhjärtan skrev 2014-08-01 16:49:37 följande:

Låter som du haft det tufft hoppas det vänder för dig snart och att du får må bra.

Ang flyg ska det vara okej fram till v30 så flyg till sverige du :)

Tack så mycket!

Ja det känns tufft faktiskt!

<3
  • ManoMani
    bb2014 skrev 2014-08-01 16:49:28 följande:

Tack!

Ja vissa dagar kan jag inte tänka på mat. Då har det blivit fruktkräm och morötter. Det enda som är neutralt.

Har köpt Postafen och akupressurarmband.

Tänkte testa akupunktur också.

Får prata med BM på onsdag också.

Jag jobbar oregelbundna tider på dygnets alla timmar. Så vissa dagar har det inte funkat alls och jag har fått sjukskriva mig 3 olika dagar. Vilket inte känns så roligt. Men min chef vet vad som pågår.

Jag kan absolut inte tänka mig att göra något nu. Du är stark och hoppas att detta ska slutas så fort så möjligt. Krya på dig och tänk inte på jobbet när du bli sjukskriven. Folk är snälla och förstår mycket!
  • ManoMani
    minisklini skrev 2014-08-01 17:11:00 följande:

Men även fast han kanske misstänkte något sådant så beter man sig inte ens i närheten av det sättet. Så känslig som man är kring en graviditet som det redan är så är det aldrig okej att vara respektlös. Fy! Hoppas verkligen att han har fel och att du blir bättre bemött i framtiden! 

Jag håller med dog angående " vaniljhjärtan"
  • Smulan 89
    emlo86 skrev 2014-08-01 10:20:34 följande:

Hej! Tänkte hoppa in i denna tråden. Bf är beräknat till den 13 mars och är vårt första barn.

Går in i v 9 idag och ständigt illamående! Har inskrivning först v 11 och ul i v 18 vilket jag tycker är sent? Hur tidigt har ni andra ul?

Här (Bohuslän) är det inskrivning ca v 10-11 och ul v 18. Man får snällt vänta :/
  • moselland

Hej och grattis alla !
    tänkte att jag hänger på här då vi ha BF 25 mars enl egen räkning ;)
    Jag är 23 år och har en liten vild pojk som är född 2012 ,
    har precis som förra graviditeten inlett med trötthet och illamående hela dagarna!
    mina tips är iaf stödstrumpor och dricka ett halvt glas vatten SAKTA 10-20 min innan man ska äta , detta funkade dock bättre i slutet . hoppas de hjälper någon :)
    fler tips ?

• Pyret 85

Oj vad det skrivs i tråden. Hänger ju inte med Välkommen till alla nya och grattis till era pluss!!!

Vi har varit och bowlat ikväll och sen åt vi fondue och nu när jag kom hem var jag så illamående så jag var tvungen att kräkas.

Hade det tufft med kräkandet i förra grav också. kräkte från ca v.7 och genom hela grav.

• Kpax

Jag tycker att det känns som att det trycker upp mot solar plexus. Samma känsla som om man sitter väldigt ihoptryckt och äter, jag vill liksom lägga mig på rygg och verkligen sträcka ut kroppen, men det hjälper inte.

Är det någon som känner igen det? Det hör väl ihop med det förbannade rapandet kan jag tänka mig. Gas både här och där...

• bb2014
    Kpax skrev 2014-08-01 22:45:27 följande:

Jag tycker att det känns som att det trycker upp mot solar plexus. Samma känsla som om man sitter väldigt ihoptryckt och äter, jag vill liksom lägga mig på rygg och verkligen sträcka ut kroppen, men det hjälper inte.

Är det någon som känner igen det? Det hör väl ihop med det förbannade rapandet kan jag tänka mig. Gas både här och där...

Jag har också det. Mitt illamående sitter där uppe. Kan tipsa om flytande Gaviscon. Det tar bort den känslan tycker jag. Ja magen är ju antingen av eller på.. :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?