Inlägg från: niobit |Visa alla inlägg
  • niobit

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mimipig skrev 2014-12-25 20:11:35 följande:
    Jag tar Rennie, men min halsbränna är inte hard core än. Hur har ni det med bristningar, åderbråck, svullna fötter och vatten i kroppen?
    Inga bristningar ännu, hoppas de håller sug borta. Fick några väldigt sent med sonen. Inga åderbråck men känner att jag börjar samla vatten nu :)
  • niobit
    sommarstad skrev 2014-12-27 17:52:42 följande:
    Tack så mycket. Är väldigt nöjd ajälv med flodhästen. Det var min första gosedjur av denna modell men det var enklare att göra än vad jag trodde. Egentligen tog det inte så lång tid men jag la den lite åt sidan för lite andra projekt också så allt som allt nån månad. Men aktiv tid skulle jag säga mindre än än en vecka. Håller på med nr 2 just nu så får se hur lång tid den tar. Gör en ruta lite då och då. Jag har även mönster till lite andra djur bland annat en häst och en elefant som jag ska testa göra sen :)
    Jag skulle nog också vilja göra en sån. Kan man googla på mönster? Vad har du använt för garn och hur mycket har det gått åt? Den var så fin ????
  • niobit
    Nixe skrev 2014-12-29 16:06:57 följande:

En fråga bara, vägs ni hos bm? Jag har nämligen inte vägt mig alls och verkar inte behöva göra det heller?

Förra grav vägde jag mig hemma och meddelande BM vad jag gått upp. Har ny BM och hon vill att jag väger mig där. Fine by me då vår våg är trasig. Har vägt mig två gånger denna graviditet och gått upp cirka 3kg sist jag vägde mig för fyra veckor sen. Ska dit nästa vecka och ska bli spännande att se hur mycket jag gått upp då. Med sonen låg jag nog på minst 8kg plus i samma vecka. Hoppas jag slipper hamna på samma 18kg plus som sist!
  • niobit
    aanna.a skrev 2014-12-30 14:28:36 följande:

En fråga; vilka har och vilka har inte tagit reda på vilket kön bebisen har? Skriv gärna varför ni tagit reda på det / inte tagit reda på det med :) rätt kul att veta! (Och ingen pajkastning på varandra nu om var som är rätt eller fel, är bara kul att veta varför vissa gör på ett sätt medan andra gör på ett annat)

Jag och min sambo har valt att inte ta reda på könet på vår lilla bebis. Dels för att det känns roligare på förlossningen att ha en liten överraskning och för att det känns konstigt att man ska ta reda på könet bara för att man kan. Men det känns som att vi är rätt ensamma om att inte veta vad det är för kön på vår bebis ..? :)

Vi har tagit reda på kön. När vi väntade sonen gjorde vi inte det och det var spännande. Men vi ville prova hur det kändes att veta också. Sen är det skönt för oss som har svårt att bestämma oss att redan nu prata namn. Eftersom vi redan har en pojk var det riktigt roligt att glädjas åt en flicka! Känns lite speciellt på något vis. Är glad att jag får njuta av det redan nu :) Hade givetvis blivit lika glad för en pojk men på ett annat sätt.
  • niobit
    Mimipig skrev 2015-01-03 09:53:20 följande:

Jag börjar på allvar fundera på att köpa en sån där gigantisk gravidkudde att ha i sängen, en sån som ser ut som en ostkrok för jättar, som jag skrattat åt fram till nu. Någon som har någon erfarenhet av de olika? Jag kan inte ligga skönt och sova längre trots kuddar här och var och sömntablett (lergigan), börjar bli riktigt desperat. Lite läcker inspiration: phpV83YWF76528.jpg

Åh va underbart det där ser ut! Har också jättesvårt att ligga skönt och vrider och vänder på mig hur länge som helst innan det blir någorlunda bekvämt.
  • niobit

Jag var hos BM idag 28+4 och SF måttet var 26. Hon tyckte det var helt ok men under "medelkurvan".

• niobit

Vi är rörande oöverens i namnfrågan. Tur att vi vet kön annars hade fet blivit du bröt så jobbigt! Jag gillar Nanna och sambon Juliette. Vi kanske kan enas om Juli(e). Mest för att jag bestämde namn på stora barnet som heter Melker ???? Vi har 10 v på oss att någorlunda bestämma. Jag vill helst att det ska bra klart när hon kommer. Av någon anledning betyder det mycket för mig. Med Melker visste vi inte kön och det tog oss tre veckor att bestämma efter kan kommit. Just då var det verkligen jättejobbigt att han inte hade ett namn. ????

• niobit

Herregud! Jag måste vara trött, mitt inlägg var ju nästan oläsligt ;)

• niobit
    sommarstad skrev 2015-01-12 21:40:36 följande:

På torsdag så ska jag och maken på visning på förlossningen. Känns superbra att man får komma dit innan och titta. Jag som tillhör Örebro län får välja mellan Karlskoga och Örebro. Nu så bor vi i Karlskoga och därmed bestämt oss för just Karlskoga för det ä bara 10 min dit istället för 30-40 min till Örebro. Har pratat med några som ganska nyligen fött i Karlskoga och de har bara lovord att säga. Det ska vara mycket mer familjärt än vad Örebro är. Det finns även en annan möjlighet att stanna längre i bb i Karlskoga än i Örebro. Så jag är lite taggad faktiskt.Glad

Sedan har jag även bokat in tid för amningskurs men den kursen som skulle vara nu i januari blev inställd så istället får vi gå den 19/2. Så om bebisen har bråttom ut så hinner vi kanske inte gå kursen Tungan ute Jag hört att man får stor hjälp med amningen på BB i Karlskoga så egentligen kanske kursen är onödig men känns bar att få gå den tillsammans med maken eftersom han missade föräldrakursen Glad

Spännande! Jag är från Karlskoga men bor i Örebro. Vi har övervägt att åka "hem" och föda för att jag hört så mycket bra om Karlskoga förlossning! Men sonen föddes ganska fort så jag tror inte vi hinner :) Får väl åka hem till päronen och bo där runt BF i så fall.
  • niobit

Ligger nedbäddad i soffan med min nya TENS apparat jag fick låna igår av sjukgymnasten mot foglossning. Är förvånad över va skön den är och det lindrar verkligen smärtan. Stor tummen upp! Ska prata med min BM också så jag kan använda den mot värkar när det är dags. Sjukgymnasten sa att man kunde det men att hon inte fick råda eller berätta hur ;)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?