-
Blev så rädd att jag ska göra illa honom så vågar inte känna mer ;Dsnö 81 skrev 2015-01-23 19:36:45 följande:Min ligger också med huvudet neråt sedan ett antal veckor tillbaka, men jag har bara märkt av det genom att det ilar till i urinblåsan emellanåt. Men jag har å andra sidan inte känt efter med händerna på utsidan
-
Fick en liknande kommentar när jag var i v.28, en kompis sa då att jag var lika stor då som när hon skulle föda!? Jag har haft tur med en lagom mage som jag vet inte är speciellt stor, blev riktigt irriterad jag också. Fick lyssna till hur jobbigt det var för henne med kommentarer om hur liten hennes mage var jämt. Ville snäsa av och säga att det minsann inte är roligt för alla att höra att man är stor heller :/Lilj3 skrev 2015-01-25 20:21:49 följande:
Angående kommentarer och klappar på magen har jag klarat mig ganska lindrigt undan. Den enda som klappar mig på magen ibland är svärmor, men det är ok. "Hej tjockis" får man ju också höra ibland. När jag var på julbord med jobbet i ca vecka 25 var det en kollega som tyckte att jag var såååå stor och hon hade minsann sett ut att vara i sjätte månaden när hon var i nionde osv. Visste inte riktigt hur jag skulle reagera just då, blev lite ställd. Först senare på kvällen när jag kommit hem blev jag lite irriterad.
-
Man har samma blodgrupp från födsel och då följer det med att man antingen bär på rhesusfaktorn (rh+) och då är man alltid det, inget som ändras:) Jag är själv A- och sambon positiv så om barnet är positivt har jag förstått det som att man får en spruta i samband med förlossningen.Kpax skrev 2015-01-26 20:39:45 följande:Mig testade de en gång i v 24 (tror jag), och då var jag positiv, och idag testade de igen. Kan det ändras alltså? Det resultatet får jag inte förrän nästa gång jag är där. Men som sommarstad skrev, allt som händer verkar vara att man får en spruta för att slippa problem vid en eventuell kommande graviditet :)
-
Av någon anledning syntes inte hela sista sidan där jag ser att många redan kommenterat det jag skrev :D dags att sova tror jag, haha!
-
Men! Vilken chock att bli skrämd sådär! Jag som tyckte min sambo var taskig som väckte mig på tok för tidigt för att han ställt klockan fel :PAstilbe skrev 2015-01-30 07:42:58 följande:
Vilken natt! Vaknar av att min man väcker mig och säger att jag blöder jättemycket. Så jag får panik och rusar upp på toa men ser ingenting. Visade sig vara min man som har drömt och pratat i sömnen. Själv har jag inte sovit på två timmar efter det adrenalinpåslaget...
-
Åh! Helt underbart för dig :D blev uppvaktad med babyshower också för några veckor sedan, oj så jag grät! Blöjtårtor är en hit!laila88 skrev 2015-02-03 17:00:18 följande:
Oj vad man inte hinner hänga med här :) Har flyttat in i min nya lägenhet och flytta så här gravid var verkligen ingen hit. Kan inte bara kika på så jag har lyft och kånkat lådor och städat och klättrat och haft mig. Vilket resulterat i massor med förvärkar och sammandragningar och övrigt ont. Men nu är det bara upp-packning som ligger och trycker på mitt samvete :)
Har skruvat ihop spjälsäng nu också :)
Helgen som var hade mina fantastiska vänner ordnat en överrasknings babyshower åt mig :D Aldrig blivit så överraskad någonsin, ingen har sagt något utan planerna var att jag skulle ta sonen och åka till en kompis i en stad 13 mil här i från för att bara umgås och ha trevligt.
Väl framme så åt vi lunch på stan sedan skulle hon "hem och mata hunden". Inte ens då jag såg marschaller utanför huset och kände lukten av popcorn nere i hallen anade jag något ;D
Såg heller inte alla ballonger och skylten "välkommen till Lailas babyshower" i öppningen till vardagsrummet då jag bara gick å kikade åt andra hållet i hallen där uppe medans jag gick. Men väl inne i vardagsrummet hoppar alla fram inklusive min son som hade fått veta det i smyg :D Och min bästa vän som bor 120 mil bort hade kommit hit bara för det :D Som dom hade planerat ihop det.
Blev alldeles varm i hjärtat. Lekar, massa gott fika, tipsrunda och fiskedamm och hela köret :D Till och med en sån där blöjtårta som man sett om i tv ;D
Riktigt uppskattat kan jag lova :)
-
Åh så skönt att höra!! Har tänkt på dig sedan igår :) det har vi nog alla ;)KarinIngrid skrev 2015-02-06 09:15:15 följande:
Hej alla!!
Jag ber om ursäkt att jag inte uppdaterade igår. Jag var helt slut på kvällen när jag kom hem och bara slappade!
Goda nyheter!!
Allt gick jättebra och pluppen ligger nu med huvudet neråt!! Ska in på en extra koll nästa vecka så att han inte vänt sig igen men nu känns det så mycket bättre!
De sa att han är så lång så förmodligen kommer han inte klara av att vända sig igen på egen hand utan borde nu stanna i rätt läge!
Trycket från sidorna är borta och jag sov hela fem timmar i sträck inatt!! Vilket är mer än jag gjort senaste två veckorna!
Så nu sa BM att vi kan gå vidare som vanligt och se fram emot en "vanlig" förlossning.
Jag känner mig enormt lättad då jag verkligen inte vill snittas om det går att undvika!
Tack för era tankar!!
Hoppas det går bra för dig JhjärtaK! -
Bytte ut mina jeans i V.12 också, gått upp kanske 13-14kg hittills och är i v. 34+4
Tänker att jag har mitt eget bröllop i augusti som motivering att jobba lite hårt på att gå ner efter graviditeten :)
Just nu sitter jag och oroar mig för magsjuka då två i min familj jag umgicks med igår blivit dåliga...håll tummarna! -
Magsjukan slog till, inte att rekommendera som höggravid :/
Fått jävliga sammandragningar som givit ordentlig molvärk i magen av och till. Kunde klocka dom men har inte blivit värre så tror mer det är kroppens sätt att säga att det är ok att ligga på toalettgolvet hela kvällen... -
Fick till slut åka in till förlossningen när sammandragningarna inte gav med sig.
Får dropp och de gav bricanyl till slut och vilken befrielse! Det stannade av och Illamåendet gav med sig efter det också så nu blir vi kvar till ronden imorgon. Livmodertappen var påverkad men var inte öppen något iaf! Tummen ner för magsjuka iallafall :P