Inlägg från: Smulan 89 |Visa alla inlägg
  • Smulan 89

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Misty W skrev 2015-02-06 21:22:51 följande:

Med dottern gick jag upp ca 16kg, men dom satt bara på magen, va 20år, spela min sista innebandymatch (högsta serien i Sthlm) i 7månaden ch hade mina jeans i strl 26 el.27 sista gången på en fest 4dagar innan dottern kom nästan 20dagar över tiden...

Men tyvärr ville inte min kropp vara lika generös med sonen utan då slutade jag på 97kg & kunde knappt ha sambons slapp jeans.

Denna gången har jag visserligen gått upp 20kg, lite på rumoa ovh lår, men est på mage & rygga... Ska bli så jävla gött att köra igång med träningen när kroppen är redo!

Jag har gått upp 15 kg med mina andra två barn. Fick en lagom stor mage rakt fram och inget mer. Gjorde egentligen inte ett handtag för att gå ner dessa kg heller. Åkte till och ifrån förlossningen i mina vanliga jeans. Nu har jag gått upp 8-9 kg och har avklarat 32 veckor av graviditeten. Har mina vanliga kläder även denna gång.
  • Smulan 89
    tovemaja skrev 2015-02-07 10:00:24 följande:

så jäkla gött att få sova ut idag! Sov 9 timmar!!! Med de obligatoriska kisspauserna såklart!

Vägde mig eftersom jag gick in i ny vecka i fredags och den står på +16kg, ungefär samma som sista månaden alltså. Ang. kläder, HUR är ni byggda ni som kan ha era vanliga kläder? Jag kan ju inte ens ha mammabyxorna längre utan får nöja mig med tights och klänning. Fattar inte hur det är möjligt att ha sina vanliga kläder i tredje semestern? Och min mage är inte ens så stor utan ligger under mittenkurvan?
    Idag, lugn dag och sedan in och fika med kompisar. Mysigt!

Bifogar en magbild nu från v. 37.

Är i v 33 och har mina vanliga linnen och jeans. Har bara en gravidmage rakt fram och inget annat så har jeansen under magen. Har haft så med de andra två barnen också. Det är ju inga jeans med hög midja, utan låg, som jag brukar ha annars också. Mitt sf-mått ligger på övre kurvan just nu.
  • Smulan 89
    Misty W skrev 2015-02-11 15:50:59 följande:
    Jag har aldrig funderat på det? Finns det nån anledning till varför eller har det bara blivit så?

Ifrågasätter inte nu utan bará nyfiken :)
    Jag fick lära mig när jag tog körkort (drygt 7 år sen nu) att inte sitta med en jacka i bilen och bältet utanpå jackan. Bältet ska ligga emot kroppen. Antar att det har att göra med säkerheten vid en krock. Detta var vad jag lärde mig. Sen gör jag inte alltid så.
  • Smulan 89
    Mimipig skrev 2015-02-12 18:58:40 följande:

Ang amning: någon som fått det att funka tidigare med att varva amning med ersättning i flaska? Det är mitt drömscenario, men jag har fattat att det kanske inte är helt enkelt?

Jag varvade amning, amma med amningsnapp och flaska (visserligen med urpumpad bröstmjölk) och det gick alla tiders. Sonen åt och var glad oavsett vilket han fick. Antar att jag måste ha varvat amning och ersättning i flaska det sista när jag höll på att sluta amma efter 3 mån. Han åt och var glad i vilket fall.
  • Smulan 89
    Astilbe skrev 2015-02-15 12:55:02 följande:

Har ni fortfarande sex? Jag blir så frustrerad för sen en månad tillbaka är jag såååå sugen hela(!!!) tiden men nu börjar jag bli osäker på om det kan börja starta igång saker för tidigt eftersom det närmar sig. Är det i så fall orgasmen som gör det eller att han kommer inuti mig? Någon som vet? Sorry - men har nog aldrig varit så här sexuellt frustrerad någonsin. Hade hellre lidit av detta kåtslag första trimestern

Nej, vi har inte sex längre tyvärr. Jag vill ha sex varje dag, men han har tappat all lust. Sist var på nyårsafton, efter lite "tjat" ifrån min sida. Han jobbar borta på veckorna och orkar/vill inte på helgen =(
  • Smulan 89
    snö 81 skrev 2015-02-17 19:58:55 följande:
    Nä, jag har inte fått några papper med blodgruppering, men jag vet egentligen inte vad man ska ha dom till. Det finns ju i datasystemet?!

Men jag vet att jag fick ett papper sist som man skulle ha med sig, men som man aldrig behövde visa.
    Jag fick mitt papper om blodgrupp för någon månad sen. Ska visserligen föda i Norge, så vet inte vad för info de får i sina datorer. Jag har behövt blod efter båda mina barn, så de har behövt lappen.
  • Smulan 89
    Misty W skrev 2015-02-18 18:06:25 följande:

Hur vet man att dom hickar?

Jag tycker att man känner sig som en tickande bomb, när bebisen hickar :)
    Det tickar typ varannan sekund en stund.

• Smulan 89
    Mullan skrev 2015-02-18 09:51:40 följande:
    Ska du föda i fredrikstad? Var är du ifrån? :) jag får välja mellan fredrikstad och Näl. Var väldigt nöjd med Näl förra gången så kommer att åka dit denna gången oxå.
    Bor i Tanums kommun. Jag får också välja mellan Näl och Fredrikstad, men valet är självklart. Har pratat med en del folk som fött på Näl och 1-2 har varit nöjda. Har hört för mycket dåligt för att våga chansa. Även min barnmorska tycker Fredrikstad är bättre. Jag har fött där två gånger innan och en kompis har fött sina tre barn i Fredriktad. Har inte hört någon som inte varit nöjd med Fredrikstad än så länge. Hoppas att det ska vara lika bra där även denna gång.
    Vi har haft eget rum båda gånger och min man har fått stanna under hela vistelsen. De skickar ju räkningen till Sverige så de tar god hand om svenskar som föder där =)
    En barnmorska som jobbade när jag född andra barnet har jobbat på Näl och hon sa att hon har det mycket bättre i Fredrikstad. Det är inte ovanligt att svenskar jobbar i Norge. Jag har haft i alla fall 2 svenska barnmorskor under mina förlossningar.
  • Smulan 89
    Mullan skrev 2015-02-18 12:49:49 följande:
    Nej jag bor i Kville som ligger ca en mil från fjällbacka och hamburgsund. Du kanske känner till det?:) vart är du bosatt?:)
    Då bor vi nära varandra =)
  • Smulan 89
    Mullan skrev 2015-02-18 20:26:51 följande:
    Jag bor oxå i tanums kommun :) i Kville för att vara exakt. Får man fråga vem du är?

Jag har Mimmi som bm vem har du?

Jag har hört missnöje om fredrikstad:/

Min bm berättade att man inte kan få lustgas där nu. Tydligen har dom tagit bort det pga dålig ventilation.

Har inte hört dåligt om Näl alls. Men tvivlar inte på att fredrikstad är bra de oxå :) Norge satsar ju högre på sjukvården än vad Sverige gör.
    Jag går hos Margareta. Har aldrig haft Mimmi, men hon är säkert bra =)

Ja, jag hörde också det med lustgasen. Lite synd då jag bara har använt det med båda. Hade eda också med första. Tog 24 tim, så de föreslog eda och det var nog bra, för både jag och min man fick somnat några timmar mitt i natten.

Okej, ja det är så olika vem man pratar med. Jag hoppas att jag denna gången ska få föda på vån 7, där ser rummet ut som ett hotellrum med dubbelsäng att föda i =) Dock måste man ha en normal graviditet och förlossningen ska ha startat själv. Jag fick inte vara där pga igångsättning med båda barnen, men har ett sista hopp att få vara där nu.

Ja, Norge har ju mer resurser och pengar till sjukvården har jag förstått. Det är säkert jättebra på Näl, men man lyssnar ju lite på vad folk runt om säger när man har möjlighet att välja sjukhus. Från början blev det Norge mycket för att de inte skickar hem pappan pga platsbrist, vilket var viktigt för mig att han fick stanna hela vistelsen. Sen var jag ett tag lite nyfiken på att föda i vatten och den möjligheten finns där. Det var intressant med första barnet, även om det inte blev så. Sen har vi åkt dit igen helt enkelt.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?