-
Valfria storlekar/sorter av pampers eller libero :) superbra när man själv eller föräldrarna ändå storhandlar så passar man på, blir ju så mkt billigare :)Skumbollen skrev 2015-02-27 17:49:49 följande:Jösses vad billigt! Vad är det märke på dem?
-
Kommer också vaccinera, ingen tvekan för mig :)HellKat skrev 2015-02-27 20:17:26 följande:
Hej hopp, nytillskott på sidan och likaså i tråden såklart..
Tänkte bara höra med er andra här inne hur ni ser på detta med vaccinering? Jag själv är väldigt skeptisk till det men trots min skepsis är de 2 tidigare barnen fullvaccinerade, inte helt till min lycka..
-
Grattis! Vad roligt!! Vila och mys på nu :)tovemaja skrev 2015-02-28 14:10:55 följande:
Igår 19.55 kom vår älskade grabb!! 3880g och 51cm på bf-7 :) lycka men är så trött!
-
Vi blir (förhoppningsvis) mars-familj också :) jag fyller 12e, sambon 18onde och bebis beräknad den 16onde :DJhjärtaK skrev 2015-03-01 10:40:09 följande:
Det är mars!! De här små blir mars-barn precis som sin storasyster och sin mamma. Så jäkla skönt!!!
-
Är det inte också så att man åker in på kontroll och skulle det vara så att bebis inte är fixerad när vattnet gått så blir man kvar? :) Här blir man igångsatt 24h efter att vattnet gått om det inte vill sig själv, så konstigt att det är annorlunda i olika landsting :PSkumbollen skrev 2015-03-01 22:48:45 följande:Jo man skall alltid ringa om vattnet går för att komma in på kontroll, men om allt ser bra ut får man gå 48 timmar innan de sätter igång förlossning om allt annat ser bra ut dvs
-
Känner mig understimulerad, på ett sätt önskar jag att jag fått jobba längre fastän det varit skönt att vara ledig, varit hemma 6 veckor nu och inte jobbat på 8 och först nu jag börjar bli less och uttråkad så är väl lite tur det iaf. Kan vara en jävla foglossning i blygdbenet som kom helt plötsligt i helgen som vart droppen också...två veckor, eller max fyra kvar! Välkommen ut lilla plutt <3
-
Vad skönt! En kompis sa till mig bara igår "så fort du får en hel natts sömn så drar det igång" så kanske det händer något ;Dseptemberbarn08 skrev 2015-03-03 08:32:38 följande:
Halleluja! Inte en enda förvärk igårkväll och har sovit som en stock inatt utan att ens vakna när dottern grät. Jag som annars flyger upp av minsta lilla ljud:P
Så fort jag får en sån där lugn dag/kväll och sover bra så hoppas jag just nu på att det ska vara "lugnet före stormen". Så blev det med sonen iaf, mycket sammandragningar utom dagen innan han föddes.
Man ska ju alltid ha NÅNTING att gnälla över. Vet inte vad jag blir mest besviken över, att ha ont en hel kväll utan att det leder någon vart eller att INTE ha ont alls under en kväll och sen bli sur för att det inte händer något alls:P
-
En del av min (var inte så stor, därför jag tänker att det inte var hela) kom ut torsdag kväll förra veckan, efter två toalettbesök hade jag båda gångerna som en "snorlobba" på papperet efter torkning. Funderar på att övertala mannen till en färdknäpp ikväll och se om något mer händer ;P hade sex dagen innan det där kom förra veckan så verkade ge något resultat iaf ;)Kpax skrev 2015-03-03 19:18:20 följande:Hahaha, åh vad roligt! :D
Jag har ingen aning, antar att slemproppen kan se lite olika ut, men att den borde vara tjockare än flytningar i alla fall? :) -
Jättefin mage! :)Skumbollen skrev 2015-03-04 13:03:36 följande:
14 dagar kvar nu!
Ska till en studio och föreviga magen ikväll, blev en impulsgrej men känns ändå roligt att det blir av innan han tittar ut:) 12 dagar kvar här! -
Haha jag fick också såna känslor idag för min mamma idag! Jag berättade om att det diskuterades om amningsnapp här i gruppen och direkt fick jag höra om att jag inte ska ha sån, det är så jobbigt för jag kommer aldrig bli av med den osv. Känner att jag gör som jag vill och tar det som det kommer. Hon har ju aldrig provat en heller :PKpax skrev 2015-03-04 19:50:23 följande:
Åh, jag har dåligt samvete, men jag blir galen på min mamma! Hon är expert på allt vad graviditet och bebis heter, trots att hon bara fött ETT barn för 30 år sedan, och är utbildad undersköterska, för 45 år sedan (och har inte jobbat inom vården på 40 år, och aldrig med förlossning).
Jag kan fan inte säga nånting utan att hon ska komma med ett "det vanliga är ju att..." eller "när du var liten... ", som om inget hänt på 30 år.
Sambon är bättre i ryggen idag, men nu klagar han istället på illamående som kommer och går. Alltså, herregud?!?!
Nej, jag ska damma i mig en påse kolasnören och tänka positivt.