• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Kpax
    Apricosen skrev 2014-08-21 18:41:45 följande:

För mig blev det mer verkligt när jag gjort vul igår men då hamna jag i annan chock som lagt sig idag, men dessa veckor tills du får se din lilla pärla de kommer gå snabbt

Jamen jag såg just det i en annan tråd! Herreguuud säger jag bara, vilken jäkla grej! :D

Du har inte berättat här va?
  • Apricosen
    Kpax skrev 2014-08-21 18:51:47 följande:

Jamen jag såg just det i en annan tråd! Herreguuud säger jag bara, vilken jäkla grej! :D

Du har inte berättat här va?

Nopp inte ännu idag är jag mer cool med beskedet, så nör de först flytta fram mig en dag till 31/3 och sen säger månadsskiftet feb/mars så tänkte jag att de blir mars jag kan ansluta mig till
    Gravidblogg --> apricosia.wordpress.com
  • Kpax
    Apricosen skrev 2014-08-21 18:57:30 följande:

Nopp inte ännu idag är jag mer cool med beskedet, så nör de först flytta fram mig en dag till 31/3 och sen säger månadsskiftet feb/mars så tänkte jag att de blir mars jag kan ansluta mig till

Oj vilket hopp! Det är ju bara att hänga i flera trådar om man vill och orkar det. Jag är mest aktiv här, men skriver lite i en annan mars-tråd också. Februari skippar jag, det är väl inte så vanligt att man får första för tidigt (om det inte är fler än en då, men det får man väl utgå från att det inte är), och jag hänger knappt med här :)
  • Apricosen
    Kpax skrev 2014-08-21 19:21:55 följande:

Oj vilket hopp! Det är ju bara att hänga i flera trådar om man vill och orkar det. Jag är mest aktiv här, men skriver lite i en annan mars-tråd också. Februari skippar jag, det är väl inte så vanligt att man får första för tidigt (om det inte är fler än en då, men det får man väl utgå från att det inte är), och jag hänger knappt med här :)

Asgarv, jag orkar nog inte gänga i fler en april och den här sen är jag i nån tråd för twins med räcker gott
  • Storkbo

Daisybramble...ja är 43...så enligt vissa läkare bör ja glra FVP direkt å hoppa över KUB eftersom min ålder kan påverka resultatet. Efter att ja kollat runt lite, läst på lite å bytt läkare så ändrade ja mig å testar KUB först iaf :)

Jo vi håller tummarna för att det går bra...men nervöst är det...mår fysiskt dåligt av nervositet just nu faktiskt!!!

• Apricosen
    Storkbo skrev 2014-08-21 19:40:17 följande:

Daisybramble...ja är 43...så enligt vissa läkare bör ja glra FVP direkt å hoppa över KUB eftersom min ålder kan påverka resultatet. Efter att ja kollat runt lite, läst på lite å bytt läkare så ändrade ja mig å testar KUB först iaf :)

Jo vi håller tummarna för att det går bra...men nervöst är det...mår fysiskt dåligt av nervositet just nu faktiskt!!!

Andas och stressa ner, det är det bästa, när ska du göra testet?
  • Villhaenbebbe

Jag har fått så sjukt ont långt ner i ryggen, mot svanskotan och är ju bara i vecka 10. Blir orolig för missfall då det inte är vanligt att få ont redan nu..

Någon annan som upplevt samma?

• Apricosen
    Villhaenbebbe skrev 2014-08-21 20:30:41 följande:

Jag har fått så sjukt ont långt ner i ryggen, mot svanskotan och är ju bara i vecka 10. Blir orolig för missfall då det inte är vanligt att få ont redan nu..

Någon annan som upplevt samma?

Varför är det inte vanligt att ha ont nu? När jag fick mf hade jag däremot inget ont alls,
  • Villhaenbebbe
    Apricosen skrev 2014-08-21 20:34:23 följande:

Varför är det inte vanligt att ha ont nu? När jag fick mf hade jag däremot inget ont alls,

Av det jag läst så verkar ryggvärk så tidigt vara ovanligt och komma igång senare i graviditeten.

Ringde även min mamma som sa att det måste bero på nått annat än bebisen (har dock aldriiiig ont i ryggen annars)

Nu är jag inte dum och tror på allt min mamma säger eller allt som står på internet. Haha.. Vill mest bara kolla om någon upplever samma för att lugna min oro
  • Apricosen
    Villhaenbebbe skrev 2014-08-21 20:38:53 följande:

Av det jag läst så verkar ryggvärk så tidigt vara ovanligt och komma igång senare i graviditeten.

Ringde även min mamma som sa att det måste bero på nått annat än bebisen (har dock aldriiiig ont i ryggen annars)

Nu är jag inte dum och tror på allt min mamma säger eller allt som står på internet. Haha.. Vill mest bara kolla om någon upplever samma för att lugna min oro

Jaha konstigt för jag tycker allt där jag läser så står ryggen med som symtom på graviditet, man kanske är otränad och då sliter det på ryggen mer att bära upp, man kanske står mycket och man får som tröttontiryggen då, osv de flesta där jag rör mig klagar på sina ryggar tidigt men ja de kan ju ha fel vad vet jag...
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?