Sleeve
Nu har jag bestämt mig! Jag ska göra en gastric sleeve. Någon som gjort det? Hur mår ni?
Nu har jag bestämt mig! Jag ska göra en gastric sleeve. Någon som gjort det? Hur mår ni?
Min mans syster gjorde den operationen. Jag har inte pratat ingående med henne om den men den var väldigt effektiv. Idag är hon riktigt smal och då menar jag smal, inte bara smalare.
Hon har sagt lite att det som är jobbigt är att hon måste äta lite men ofta. Hennes hungerskänslor försvann nästan helt och därför var det jobbigt att komma ihåg att äta hela tiden.
Hon verkar iaf må väldigt bra men som sagt, vi har inte pratat om det så mycket så det kanske finns fler "dolda" nackdelar?
Hej, hur har det gått ? Väntar du operation eller har du gjort den ? Jag vill göra en viktoperation men vet inte gbp lr sleeve. Via landstinget ( om jag får ) lr bekosta själv. Har tid hos vårdcentralen på torsdag, men vet inte alls hur det går. asedan bokat en konsultationstid för privat. Hur går du till väga?
Jag gjorde en sleeve för två år sedan och har gått ner 35kg än så länge. Jag mår jättebra! Ångrar mig inte en sekund! Visst, viktnedgången har varit lite långsammare än vad det gör med en bypass, men det var precis vad jag var ute efter. Jag får slita mer för det just nu och det passar mig utmärkt.
Nu har jag varit opererad 6 veckor. Mår jättebra. Äter allt men mycket mindre.
Betalde du själv (hur mycket kostade den då) eller fick du det genom landstinget? Funderar på att spara ihop till en då jag inte är tillräckligt stor för att få den gratis, less på att pendla i vikt och har försökt gå ner i vikt i över 10 år men blir bara större och större.