Äggen gick till fel par, vad tycker ni?
Som rubriken säger, vad tycker ni?
Vilket par ska få barnen?
omni.se/utrikes/bf3de8ac-da7a-4ee1-b5c2-9b89ef40f2dc[omni]-[tf_utrikesbox_1404]-[integration]-[aftonbladet]-[startsidan]-[26002]
Som rubriken säger, vad tycker ni?
Vilket par ska få barnen?
omni.se/utrikes/bf3de8ac-da7a-4ee1-b5c2-9b89ef40f2dc[omni]-[tf_utrikesbox_1404]-[integration]-[aftonbladet]-[startsidan]-[26002]
Jag kan förstå den andra kvinnan, vars ägg som skapat dessa barn. Klart att hon ser dem som sina trots att hon inte fött dem, men jag kan även förstå den kvinna som fött barnen. Skulle det komma fram att nått av mina barn biologiskt inte var mitt så skulle jag ändå kämpa för det, t.o.m ta till våld om någon försökte ta det. Jag har burit dem, jag har älskat dem, jag har tagit hand om dem. Det är mina barn!
Tack och lov är jag 99,9% säker på att alla mina barn verkligen är mina.
Suck... Hon som födde barnen är barnens biologiska mamma-den andra kvinnan är barnens genetiska mamma. Folk måste lära sig skilja på det. Vi kommer få barn via ED och jag kommer självklart vara barnets/barnens biologiska mamma även om de genetiska anlagen inte alls kommer från oss.
Att kvinnan inte gjorde abort är ju irrelevant nu-barnen är ju här. För egen del hade jag brutit ihop om jag fött barn och de genetiska föräldrarna velat ha barnen tillbaka-tror jag tatt livet av mig då. Som tur är är det extremt,extremt ovanligt och kan inte hända vid ED.
Alla som gör ÄD/ED pratar om genetiska mammor och de biologiska är de som föder barnen. Om den som donerar äggen både är biologisk och genetisk mamma vad sjutton blir då den som föder barnet enligt dig!?
Men de biologiska föräldrarna är ju vanligen de som fött barn vid adoption, eller hur? Ingen risk för sammanblandning av termer. Är nog försvinnande få som adopterar bort efter ÄD.
Men de biologiska föräldrarna är ju vanligen de som fött barn vid adoption, eller hur? Ingen risk för sammanblandning av termer. Är nog försvinnande få som adopterar bort efter ÄD.
Jag tycker de biologiska föräldrarna ska ha barnen . Den kvinnan visste redan i 3 månaden att barnen inte va hennes då kunde hon ju gjort abort isåfall för hon kan ju inte va så dum att hon trodde biologiska föräldrarna skulle acceptera detta ?!
Fast i de fallen är det samma sak. De som adopterar barnet har inget biologiskt band till barnet ö h t och det saknas behov av att särskilja begreppen. Men det har den kvinna som tagit emot donerade ägg eller som bär embryon skapade av en annan kvinnas ägg.