• Svar på tråden Äggen gick till fel par, vad tycker ni?
  • Anonym (B)

Usch hemskt! Men hur, hur, hur ska de biologiska föräldrarna leva i vetskap att någon annan har deras biologiska barn. De biologiska måste få sina barn! Hemskt för det andra paret men så måste det bli. Sedan måste kliniken hjälpa det andra paret både med mer hjälp gällande barnfrågan men kanske även psykolog hjälp!

• Anonym (Diskutera mera)
    Anonym (-) skrev 2014-08-09 18:32:06 följande:
    Jag anser som sagt att de biologiska föräldrarna har rätt till barnen. Precis som i detta fall:

www.aftonbladet.se/nyheter/article19333065.ab

mobil.dn.se/webb-tv/klipp/nyheter/aterforenades-10-ar-efter-tsunamin/

Vem har rätt till barnet? - GIVETVIS de biologiska föräldrarna!!!
    Kan du motivera varför du GIVETVIS tycker att äggen tillhör de biologiska föräldrarna? 
  • Anonym (Biologiska)
    Anonym (Diskutera mera) skrev 2014-08-10 13:45:58 följande:
    Kan du motivera varför du GIVETVIS tycker att äggen tillhör de biologiska föräldrarna? 
    För att det är deras ägg, och därmed deras barn. Ett fel har begåtts, och ska därför rättas till.

• Anonym (-)
    Anonym (Diskutera mera) skrev 2014-08-10 13:45:58 följande:

Om jag plockar ur MINA ägg för att få de befruktade, så är det väl givet att äggen GIVETVIS tillhör mig?

Jag och min make kunde aldrig få till det ordentligt på naturlig väg. Vi fick plocka mina ägg, samt ta av makens spermier, sedan fick spermier och ägg mötas utanför kroppen och när ägg var befruktat så stoppades det in i mig.

MINA ägg, min MAKES spermier = VÅRAT BARN!
  • Anonym (-)
    Anonym (-) skrev 2014-08-10 13:50:51 följande:

Om jag plockar ur MINA ägg för att få de befruktade, så är det väl givet att äggen GIVETVIS tillhör mig?

Jag och min make kunde aldrig få till det ordentligt på naturlig väg. Vi fick plocka mina ägg, samt ta av makens spermier, sedan fick spermier och ägg mötas utanför kroppen och när ägg var befruktat så stoppades det in i mig.

MINA ägg, min MAKES spermier = VÅRAT BARN!

Hade mitt ägg av misstag planterats i en annan kvinna, så hade jag krävt att få mitt barn efter förlossningen. Sedan skulle jag stämma skiten ur sjukhuset, kräva ett enormt skadestånd, samt erbjuda mig att bära den andra kvinnans och hennes makes barn- och föda fram det till dem.

Men jag skulle KRÄVA mitt eget kött och blod!

Jag har aldrig skrivit under på att någon annan människa ska få av mina ägg. Min make har inte skrivit under på att någon annan människa ska få av hans spermier.

Ja men om man tar emot ägg skriver man under ett bindande dokument om att de äggen man får tillfaller en - lagligt! Då har man ju laglig rätt till dem! Hur löser man det då? 

Någon skriver: ett fel har begåtts och ska rättas till! News: Alla fel kan inte rättas till!!!

Någon kör full och kör på ett barn som dör! Hur fan ska det rättas till!???!

• Anonym (Biologiska)
    Anonym (Diskutera mera) skrev 2014-08-10 14:14:46 följande:

Ja men om man tar emot ägg skriver man under ett bindande dokument om att de äggen man får tillfaller en - lagligt! Då har man ju laglig rätt till dem! Hur löser man det då? 

Någon skriver: ett fel har begåtts och ska rättas till! News: Alla fel kan inte rättas till!!!

Någon kör full och kör på ett barn som dör! Hur fan ska det rättas till!???!

I detta fall kan man rätta till felet, och då ska det naturligtvis göras också.

Anonym (Biologiska) skrev 2014-08-10 14:19:09 följande:
    I detta fall kan man rätta till felet, och då ska det naturligtvis göras också.
    Nja, lagligt har någon annan också fått rätt till äggen.

Tänk det här scenario då:

En kvinna  A donerar ägg till Kvinna B med man B

Kvinna C gör IVF med egna ägg och sin man C

Kvinna B råkar få kvinna C´s ägg men befruktade med sin egen man B.

Vem har  nu rätt EMBRYOT?

• Anonym (Biologiska)
    Anonym (Diskutera mera) skrev 2014-08-10 14:21:33 följande:
    Nja, lagligt har någon annan också fått rätt till äggen.
    Fast det har ju tidigt i graviditeten upptäckts att det var fel ägg. Dokumentet gäller väl endast om det är rätt ägg, inte vilka ägg som helst. Dvs dokumentet skrevs på i god tro. Sedan har det visat sig vara fel ägg. Eller fanns där en paragraf som sade att även om fel ägg, dvs ägg som tillhör någon annan, använts så ska de inte lämnas tillbaka?

Eftersom förutsättningarna inte stämmer, så kan ju inte dokumentet gälla längre, anser jag.
Svar på tråden Äggen gick till fel par, vad tycker ni?