Äggen gick till fel par, vad tycker ni?
Som rubriken säger, vad tycker ni?
Vilket par ska få barnen?
omni.se/utrikes/bf3de8ac-da7a-4ee1-b5c2-9b89ef40f2dc[omni]-[tf_utrikesbox_1404]-[integration]-[aftonbladet]-[startsidan]-[26002]
Som rubriken säger, vad tycker ni?
Vilket par ska få barnen?
omni.se/utrikes/bf3de8ac-da7a-4ee1-b5c2-9b89ef40f2dc[omni]-[tf_utrikesbox_1404]-[integration]-[aftonbladet]-[startsidan]-[26002]
Usch hemskt! Men hur, hur, hur ska de biologiska föräldrarna leva i vetskap att någon annan har deras biologiska barn. De biologiska måste få sina barn! Hemskt för det andra paret men så måste det bli. Sedan måste kliniken hjälpa det andra paret både med mer hjälp gällande barnfrågan men kanske även psykolog hjälp!
Kan du motivera varför du GIVETVIS tycker att äggen tillhör de biologiska föräldrarna?
Om jag plockar ur MINA ägg för att få de befruktade, så är det väl givet att äggen GIVETVIS tillhör mig?
Jag och min make kunde aldrig få till det ordentligt på naturlig väg. Vi fick plocka mina ägg, samt ta av makens spermier, sedan fick spermier och ägg mötas utanför kroppen och när ägg var befruktat så stoppades det in i mig.
MINA ägg, min MAKES spermier = VÅRAT BARN!
Ja men om man tar emot ägg skriver man under ett bindande dokument om att de äggen man får tillfaller en - lagligt! Då har man ju laglig rätt till dem! Hur löser man det då?
Någon skriver: ett fel har begåtts och ska rättas till! News: Alla fel kan inte rättas till!!!
Någon kör full och kör på ett barn som dör! Hur fan ska det rättas till!???!
Ja men om man tar emot ägg skriver man under ett bindande dokument om att de äggen man får tillfaller en - lagligt! Då har man ju laglig rätt till dem! Hur löser man det då?
Någon skriver: ett fel har begåtts och ska rättas till! News: Alla fel kan inte rättas till!!!
Någon kör full och kör på ett barn som dör! Hur fan ska det rättas till!???!
Tänk det här scenario då:
En kvinna A donerar ägg till Kvinna B med man B
Kvinna C gör IVF med egna ägg och sin man C
Kvinna B råkar få kvinna C´s ägg men befruktade med sin egen man B.
Vem har nu rätt EMBRYOT?