Äggen gick till fel par, vad tycker ni?
Som rubriken säger, vad tycker ni?
Vilket par ska få barnen?
omni.se/utrikes/bf3de8ac-da7a-4ee1-b5c2-9b89ef40f2dc[omni]-[tf_utrikesbox_1404]-[integration]-[aftonbladet]-[startsidan]-[26002]
Som rubriken säger, vad tycker ni?
Vilket par ska få barnen?
omni.se/utrikes/bf3de8ac-da7a-4ee1-b5c2-9b89ef40f2dc[omni]-[tf_utrikesbox_1404]-[integration]-[aftonbladet]-[startsidan]-[26002]
Ursäkta spamen, uppkopplingen bröts.
Precis!
Jag får ångest av hela den här historien, och då läser jag bara om den. Jag tänker på kvinnan som burit och fött barnen, och jag tänker på hur hemskt det hade varit om någon hade tagit mitt barn ifrån min. Barnen har ju växt och sparkat i hennes mage och nu helt plötsligt är de inte hennes längre.
Den andra kvinnan, vars ägg blivit barnen, måste såklart längta efter sina biologiska barn. Men fy tusan vad hemskt det hela är för dem båda, ja alla fyra föräldrarna.
Precis!
"Surrogatmödraskap innebär att en kvinna blir gravid och väntar barn med den uttalade avsikten att inte själv behålla barnet. Det finns två olika former av surrogatmödraskap: partiellt och fullständigt. Vid partiellt surrogatmödraskap befruktas surrogatmamman genom insemination. Det gör henne till både biologisk och genetisk förälder till barnet. Vid fullständigt surrogatmödraskap förs ett befruktat ägg från en annan kvinna, ofta en kvinna som har för avsikt att utöva föräldraskapet, in i surrogatmamman. Det gör surrogat-mamman till biologisk men inte genetisk förälder till barnet"
www.rfsl.se/
Otroligt egoistiskt av de att inte lämna tillbaka barnen. De borde rikta sin ilska mot kliniken och stämma skiten ur de och använda pengar till att skapa ett eget barn. Jag hade känt ett stort agg mot mina "föräldrar" om jag visste att de "skaffade" mig på detta sätt
Otroligt egoistiskt av de att inte lämna tillbaka barnen. De borde rikta sin ilska mot kliniken och stämma skiten ur de och använda pengar till att skapa ett eget barn. Jag hade känt ett stort agg mot mina "föräldrar" om jag visste att de "skaffade" mig på detta sätt
Varför skulle det vara värre? Det man inte vet har man inte ont av - en sliten klyscha men alldeles sant i det här fallet. Den här processen måste vara oerhört uppslitande för alla, och resultatet kan bara bli att någon förlorar sina barn.
Jag skulle möjligen kunna tänka mig att man gav tvillingarna till de biologiska föräldrarna vid födseln, och att kliniken lovade att ta fullständigt ansvar för det som hänt och behandlade dem som burit fram barnen gratis till dess att de hade två egna barn. Och lite ekonomisk ersättning också som plåster på såren och för att kvinnan tvingades vara ofrivillig surrogatmamma, med allt vad det innebär av graviditetsrelaterade hälsorisker och påfrestningar på kroppen. Men nu har de haft barnen ett tag redan och processen kommer att dra ut på tiden, föräldrarna och barnen knyter an till varandra och alla är olyckliga. Det är en mardröm helt enkelt.