• Anonym (E)

Hade jag ägglossning eller inte? (bild ÄL-tester)

Det är första månaden som jag använder ÄL-tester. Visst har jag nog slarvat med att hålla mig i 4 timmar, men de allra flesta testen är tagna runt kl 16 och då har jag hållit mig sen kl 14 i alla fall. Hade äggviteflytningar mellan 4e till 7e.

• Svar på tråden Hade jag ägglossning eller inte? (bild ÄL-tester)
  • Anonym (E)

Nu kom den!

• Anonym (123)

Det ser tyvärr inte ut så.

• Sorg_85

Mina ser oxå ut så! Enligt min Gyn har jag ägglossning men själva testet blir alltid negativ

• Anonym (E)

Då var det som jag misstänkte då. Min syster tyckte att eftersom de var så olika och att det "faktiskt är en liten stegring så kanske". Jag har förstått det som att det ska vara minst lika starka som kontrollstrecket.

Det är nog helt enkelt inte menat att det ska bli barn för mig. Kanske lika bra att ge upp på riktigt.

• Pandamamma79

Ni får ju söka hjälp som alla andra som har svårt.

Jag har nästan aldrig haft egen ägglossning. Äl tester funkar inte alls. Har två barn...

Ni får ju ta reda på vad det är som är "fel" först. Nej, ge inte upp!

• LillaJag06

Testerna är negativa.

Prova en annan tid och försök att kanske hålla dig lite till.

• Anonym (F)

Alla testerna är tyvärr väldigt negativa.

• Anonym (F)
    LillaJag06 skrev 2014-08-09 18:11:40 följande:

Testerna är negativa.

Prova en annan tid och försök att kanske hålla dig lite till.

Har jag ÄL så blir sträcket lika starkt eller starkare än kontrollsträcket. Kan kissa och ta testet fem min senare med den urinen och jag får ett mycket starkt sträck! TS sök hjälp hos din gyn!
  • Anonym (123)

Ge inte upp! Sök hjälp, så ska du se att det säkert kan hjälpa dig!

• Anonym (E)

Vi har sökt hjälp, står i kö. De har väldigt dålig attityd mot mig... "Du är ju så ung!". Tog jätte lång tid innan de ville ens berätta för mig hur jag skulle göra för att söka hjälp. Tappar liksom lusten. Försökt i över 3 år nu.

• Anonym (CB)

Testa med CB digital ägglossningstest. Där får du tydligt svar. Slipper du tolka streck.

Vänd dig till en fertilitetsklinik/IVF-klinik och gör en utredning. Om du bekostar den själv kostar det runt 4000kr. Så du får ordentlig hjälp.

Alternativt kontakta privat gynekolog och berätta att du vill göra en fertilitetsutredning.

• Anonym (F)
    Anonym (E) skrev 2014-08-09 23:00:19 följande:

Vi har sökt hjälp, står i kö. De har väldigt dålig attityd mot mig... "Du är ju så ung!". Tog jätte lång tid innan de ville ens berätta för mig hur jag skulle göra för att söka hjälp. Tappar liksom lusten. Försökt i över 3 år nu.

Gyn kan tex lätt skriva ut Pergotime till dig. Tabletter som stimulerar ägglossning. Det är en väldigt enkel början och åtgärd!
  • Anonym (E)

Jag är 22 år.

• Anonym (123)
    Anonym (E) skrev 2014-08-10 06:32:47 följande:

Jag är 22 år.

Jag har hört att det finns dom som

får hjälp när de är under 25, jag vet att landstingen kan va lite tjuriga med o hjälpa till när du är under 25. Förutom att du möjligen kan få hjälp så du vet orsaken till att du kanske inte har ägglossning.

Men börja med att uppsöka en gynmottagning så du kan få reda på vad som är felet
Svar på tråden Hade jag ägglossning eller inte? (bild ÄL-tester)