Pandamamma79 skrev 2014-08-11 22:38:04 följande:
Ja, vikt kan ju ställa till det. Men jag vet ju inte hur ofta du har Äl eller hur din kropp kommer påverkas av pergotime. Du borde få gå och göra vul så att du vet hur du reagerar på behandlingen.
Att du är bortrest...det är ju sånt man får ta. Bara för du har Äl och har sex innebär ju inte det bestämt att du blir gravid ändå just den gången. Det kan ta sig första gången eller flera, många gånger.
Min första graviditet tog sig efter 9 mån med pergotime, andra på första försöket och tredje på sjätte.
Det känns som att jag kanske normalt sett har äl 1-2 månader, sen 1-2 månader utan osv. Det är så det har varit under de perioder jag mätt äl. och nu har jag försökt bli gravid väldigt länge så nu börjar tålamodet tryta på de där månaderna utan äl...
Grejen med att jag är bortrest är ju att om jag inte tar pergo utan får äl på naturlig väg, då hinner jag få det innan jag ska resa bort. Men om jag tar pergo och äl blir väldigt sen, då riskerar den att komma precis när jag är bortrest.
Jag ska göra vul, ska boka tid när jag vet när mensen börjat och när det passar.