• Anonym (my)

embryoåterföring!!

Jag gjorde ET i dag. 
    Jag skulle vilja veta hur ni som också gjort det upplevde det hela? tog det lång tid? var läkaren noggrann? 
    Jag tycker att ET är lite otäckt. Det tog lång tid tycker jag, läkaren nämnde nåt om lång livmodertapp? 

• Svar på tråden embryoåterföring!!
  • Anonym (8 år)

Har gjort 5 stycken och det har de sista gångerna gjort lite ont när de spänt ut där nere,men det har gått ganska fort alla gånger. Dock helt annat bemötande och procedur utomlands än här. 1000 ggr bättre! Och mer noggrann.

• Anonym (my)

Menar du bättre utomlands? eller här? 

• Anonym (my)

Mitt första ET gick snabbt, det var liksom upp i gyn stolen in med grejerna å tjoff så var det klart, så kändes det typ.

Andra gången tog mkt längre tid, läkaren kollade och undersökte ganska länge och kikade på ultraljudsskärmen och tog det mkt lugnt vid själva införandet.. 
    Så olika det kan vara.. 

• Anonym (8 år)

Annorlunda och bättre utomlands. Tog sig tid,förklarade,bättre bemötande. Efter en ET här grät jag när jag gick ut,bemötandet var så uselt!

• Limaliie

Vi har gjort ett ET som resulterade i vår dotter.

Jag upplevde det som smärtfritt,tog inte lång tid och läkaren var kanon och förklarade vad som var vad och vad hon gjorde. Vart embryot låg osv....vi gjorde ET i Linköping på RMC.

Svar på tråden embryoåterföring!!