• Anonym (Ts)

Känns som äl i kroppen men testet blir inte positivt. Varför?

Jag har nu i tre månader i rad enbart haft negativa ältester. Detta trots att kroppen i alla fall två av dessa månader haft tydliga älkänningar, trådiga flytningar och lite värk i nedre magrn. Jag gjorde i våras utredning av min äl som visade jättebra värden så vad är det som händer dessa månader då?

Kör med cb digitala som alltid varit pålitliga.

• Svar på tråden Känns som äl i kroppen men testet blir inte positivt. Varför?
  • Anonym (Ts)

Någon med kunskap om detta?

• Jag är bara jag

Äl-tester är inte pålitliga helt enkelt. Man kan ha äl och de visar negativt och man kan vara utan äl och de visar positivt. Har utredningen visat att du har äl och du har äl-symtom så har du äl! Glad

• Anonym (Ts)
    Jag är bara jag skrev 2014-08-24 12:41:32 följande:

Äl-tester är inte pålitliga helt enkelt. Man kan ha äl och de visar negativt och man kan vara utan äl och de visar positivt. Har utredningen visat att du har äl och du har äl-symtom så har du äl!

Fast utredningen var i våras och då visade testen positivt i två månader samtidigt som utredningens blodprover var jättebra för både äl och sköldkörteln. Men nu tre månader utan äl, så himla märkligt.
  • Anonym (test nej)

Varför hålla på med tester öht? Ligg varannan dag! Det blir bara massa stress med tester. 

• Anonym (Ts)
    Anonym (test nej) skrev 2014-08-24 17:44:01 följande:

Varför hålla på med tester öht? Ligg varannan dag! Det blir bara massa stress med tester. 

Jo vi ligger varannan dag runt älveckan men om man inte har äl så är det ju rätt trist att gå och hoppas månad efter månad...
  • Anonym (test nej)
    Anonym (Ts) skrev 2014-08-24 20:38:17 följande:
    Jo vi ligger varannan dag runt älveckan men om man inte har äl så är det ju rätt trist att gå och hoppas månad efter månad...
    Ligg varannan dag hela månaden! Så gjorde vi. 
  • Anonym (Ts)
    Anonym (test nej) skrev 2014-08-24 20:46:58 följande:
    Ligg varannan dag hela månaden! Så gjorde vi. 
    Fullständigt omöjligt att hitta orken till det. Vi har aldrig någonsin så mycket sex och har två barn redan och orkar inte ha sex 15 dagar per månad.
  • Anonym (test nej)
    Anonym (Ts) skrev 2014-08-24 21:00:59 följande:
    Fullständigt omöjligt att hitta orken till det. Vi har aldrig någonsin så mycket sex och har två barn redan och orkar inte ha sex 15 dagar per månad.
    Men då är det ju inte så konstigt om det inte blir något heller. Tyvärr. 
  • Anonym (Ts)
    Anonym (test nej) skrev 2014-08-26 06:55:02 följande:

Men då är det ju inte så konstigt om det inte blir något heller. Tyvärr. 

Att ha sex varannan dag hela månaden finns ingen som helst trovärdighet i att det skulle vara avgörande. Jag har fått två barn och då hade vi sex varannan dag tild efter äl, det räcker.
  • Anonym (test nej)
    Anonym (Ts) skrev 2014-08-26 08:07:42 följande:
    Att ha sex varannan dag hela månaden finns ingen som helst trovärdighet i att det skulle vara avgörande. Jag har fått två barn och då hade vi sex varannan dag tild efter äl, det räcker.
    Nä, men man kan inte säkert veta när det är äl. Alla tester ger ju inte resultat, det är det jag menar. 
Svar på tråden Känns som äl i kroppen men testet blir inte positivt. Varför?