Inlägg från: Jempi |Visa alla inlägg
  • Jempi

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Hej allihop! Verkar vara många som väntar smått i april :) Så även jag! Jag väntar min fjärde den 3/4. Min yngsta är 14 månader, så jag är hemma och är mammaledig fortfarande! Jag fyller 30 nu i januari, och min äldsta kom för 10 år sen när nästa kommer :) Min mellersta är 6 år! Hur ser det ut för er? Första barnet? Andra, tredje? Hur gamla är ni? Sjukskrivna, pluggar, jobbar? Vore roligt att följas åt till "slutet" (förlossningen, men det är ju egentligen då det börjar)! Mvh Jenny i Stockholm

• Jempi
    EmmasaraL skrev 2014-11-20 10:10:05 följande:

Välkommen! Är inte jätteaktiv här, men när jag väl har tid är det så blir del lite inlägg här och där.

Wow, jag är så imponerad av er som väntar ert 3:e eller 4:e barn! De flesta jag känner tycker det är så jobbigt med två barn att de inte har skaffat fler (utom syrran som fick tvillingar, så nu har de tre barn). Jag har alltid velat ha 3 barn, men vi får börja med ett först och se hur det går ;)

Kul o höra med åldrarna på dina barn! För mig är det första barnet, är 27 år. Jobbar som socionom :) Har inte några problem än så länge med graviditeten så har inte behövt vara sjukskriven något. Tänker att jag ska vara ledig ca 3 veckor innan BF, så hinner man fixa lite innan knodden kommer. Jag hoppas att jag ska hinna vara mer aktivt här inne, men dagarna går så fort att man lätt glömmer.

Vad sysslar du med då? :)

Tack :) Ofta så blir man nog inte "aktiv" fören dom sista veckorna innan BF, det är då man har tiden! Jag själv är undersköterska och jobbar på Karolinska här i Sthlm i vanliga fall, men som sagt, nu är jag mammaledig! Du gör rätt i att försöka vara ledig några veckor innan :) så härligt att kunna "boa" ordentligt innan den lilla kommer! :)
  • Jempi
    ArdnasK skrev 2014-11-20 09:45:54 följande:
    Jag är 35 och väntar mitt tredje barn, BF 21 April. Mina andra barn är 10 och 8 år. Jobbar 75% som sjuksköterska och pluggar 25%.
    Vad spännande :) Då är dom äldre så pass stora att dom säkerligen kommer vilja hjälpa till en hel del ;)
  • Jempi
    mandalii skrev 2014-11-20 13:24:40 följande:

VI fick som sagt reda på att vi ska få en liten pojke på vårt RUL. Oj vad jag längtar efter honom, han var den finaste jag sett!

Ni som ska få pojkar, vad har ni för namnförslag? Tycker det är så svårt med namn till pojke, lättare till flicka.

Jag håller med dig :) Jag har tre pojkar och väntar nu mitt fjärde barn. Dom finaste pojknamnen (enligt mig) har jag ju redan tagit, så vet inte alls om det blir en pojke till :) Mina pojkar heter Ludwig, Elias och Felix ;)
  • Jempi
    Sommarsnö skrev 2014-11-20 18:05:07 följande:
    Jag är en gamling ;) på 38 som väntar första barnet tillsammans med min sambo som är 39 (också hans första). Jag är tjänstledig för start av eget företag och kommer att vara det fram till att jag börjar ta ut föräldrapenning i februari. Skönt att kunna styra sin tid lite som man vill just nu då jag känner mig ganska trött från och till och att det är mycket nytt i och med första barnet smile1.gif
    Vad roligt :) 38 är ingen ålder! Vad spännande med eget, vad är det för firma du tänker starta? Vilken vecka är du i och BF datum? Vart i landet bor du? :) Många frågor!
  • Jempi
    Sommarsnö skrev 2014-11-20 20:30:17 följande:

Någon mer som tycker att det börjar kännas jobbigt med krav utifrån och folk som har åsikter om ditt och datt angående barnet? Ska ha släkt på besök i jul och tycker det är jobbigt att pappa kommer för han har alltid en massa underliggande krav känns det som även om han aldrig uttalar dem. Det skapar oro hos mig och känns inte bra. Men jag kan ju liksom inte utestänga honom från övriga familjens julfirande. Det känns som om jag börjar få en hög integritet nu och liksom boa in mig och vill inte ha en massa personer utifrån som kommer och stör. Hur ska man tackla det på bästa sätt?

När man är gravid så ökar integriteten och med det även modet att säga ifrån (upplever jag själv). Så ta tillfället i akt och berätta för din pappa hur du känner och att han ska sluta! Lycka till!
  • Jempi
    julii skrev 2014-11-21 22:10:56 följande:

Någon som känt att magen kan kännas spänd? Menar då hela magen..Liksom hård nästan och känner mig nästan andfådd av att bara sitta rätt upp och ner för det känns som att de trycker uppåt?!

Det är precis det som är sammandragningar! Livmodern övar sig inför förlossningen. Exakt så känns det med värkar, bara att det gör ont samtidigt sen när det är dags! Allt är helt normalt :)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)